قدس انلاین : نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس گفت: امسال از مجموع 21 هزار میلیارد ریال اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان، سهم ما هزار و 735 میلیارد ریال است که در مقایسه با دیگر حوزه های انتخابیه، رقم قابل توجهی برای ایجاد تحول در حوزه های عمرانی است.

اعتبارات سفر ریاست جمهوری حوزه های عمرانی خراسان رضوی را متحول می کند

دکتر سعید باستانی روز شنبه  افزود: اهمیت موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که مردم بدانند بودجه های ملی و محلی از سه روش بودجه های سفر، تملک دارایی و توازن منطقه ای یا ماده 180 سابق و نیز بودجه هایی که نمایندگان یا مدیران و مسوولان محلی برای اختصاص آن تلاش می کنند، تامین می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه های سفر به صورت مشترک به شهرهای همجوار تعلق می گیرند، گفت: مثلا از مجموع حدود 950 میلیارد ریال اعتبارات مصوب توسعه جاده شامهر تا کاشمر، مبلغ 400 میلیارد ریال آن سهم مه ولات است و بر این اساس در حوزه جاده زاوه مبلغ 400 و جاده کدن کن سهم ما 180 میلیارد ریال، می باشد.
باستانی افزود: همچنین امسال مبلغ 400 میلیارد ریال برای بیمارستان امام حسین(ع)، 150 میلیارد ریال برای بیمارستان زاوه، 160 میلیارد ریال برای توسعه آبرسانی تربت حیدریه و 450 میلیارد ریال هم برای مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: مبالغ فوق تصویب و ابلاغ شده و بتازگی نیز دستورات لازم به دستگاه های مربوطه برای تبادل موافقت نامه های آن ها صادر شده تا کار اجرایی آن آغاز یا تکمیل شوند.
باستانی در ادامه به تشریح بودجه هایی که مدیران محلی برای تحصیل آن ها تلاش کرده اند، اشاره کرد و گفت: بر این اساس امسال برای ورودی های از سمت مشهد، زاوه و گناباد به تربت حیدریه 140 میلیارد ریال در نظر گرفته شده و برای 2 بانده کردن مسیر تربت حیدریه به سمت سه راهی جنگل به طول حدود 15 کیلومتر با وزارت راه و شهرسازی و شرکت ایمیدرو عقد قرارداد شده که عملیات اجرایی آن امسال آغاز می شود.
وی ضمن بیان این که 2 بانده شدن مسیر تربت حیدریه به دولت آباد (زاوه) در مرحله ارزیابی پیمانکار است و امسال 10 کیلومتر مسیر آن، اجرایی خواهد شد، افزود: برای ادامه حرکت بار از سنگان خواف از طریق کنار گذر تربت حیدریه و نیز از طریق جاده هایی که از مسیر نیشابور حرکت می کنند نیز، مبلغ 60 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی همچنین از سفر قریب الوقع وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی بهسازی جاده سرهنگ به حصار یزدان ظرف ماه آینده خبر داد.
باستانی در ادامه اظهار داشت: به جز 6 روستا، کلیه روستاهای سه حوزه انتخابیه تا پایان امسال از نعمت گاز شهری برخوردا خواهند شد و آخرین پروژه در پیوند با این موضوع، منطقه دشت گل یا شکسته سیاه از منطقه گرماب است که اکنون در حال اجرا می باشد.
وی همچنین به پروژه های آبخیزداری اشاره و اظهار داشت: در این راستا برای تربت حیدریه سه طرح شامل کال بورس، کال شصت دره و روستای حصار، برای مه ولات کال ازغند و برای زاوه نیز مسیر کال علیک در نظر و مصوب شده که پیگیر اجرایی شدن آن ها هستیم.
باستانی گفت: به جز موارد یاد شده، بودجه تملک و توازن منطقه ای نیز داریم که در کمیته برنامه ریزی شهرستان به تصویب می رسد و در کنار این هاT بودجه خوبی نیز به حوزه های داخلی روستاها اختصاص یافته که برای اجرای طرح های هادی، بازنگری طرح هادی و بهسازی طرح ها می باشد و هم اکنون در روستاهای هر یک از سه شهرستان حوزه انتخابیه حداقل یک طرح در حال اجرا است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.