معاون استاندار خراسان رضوی بر ارتقای امنیت گردشگران خارجی در استان با هدف افزایش گردشگر در کشور تاکید کرد.

تاکید بر ایجاد فضای امن برای گردشگران خارجی در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد فضای امن برای گردشگران خارجی موجب افزایش ورود آنان به کشور و افزایش درآمد پایدار برای کشور می شود.

محمد رحیم نوروزیان در جلسه ستاد ارتقای امنیت گردشگران خارجی افزود:   سالانه حدود 8میلیون تردد اتباع خارجی در خراسان رضوی ثبت می شود از این رو باید ورود گردشگر از کشورهای مختلف با تصدی آژانس های تخصصی مجوز دار تخصصی شود زیرا ارتقای امنیت این گردشگران می تواند به  افزایش ورود زائران خارجی کمک کند.

وی گفت: 365راهنمای گردشگر خارجی مجوز دار در خراسان رضوی وظیفه راهنمایی زائران خارجی را بر عهده دارند از این رو برای بهبود شرایط و رفع برخی مشکلات،  هماهنگی و پیگیری های جدی تری صورت گیرد.

معاون استاندار با بیان چالش های حوزه گردشگری خارجی افزود: فعالیت واسطه ها و دلالان به خصوص در حوزه توریست درمانی و استفاده نکردن کامل از ظرفیت های بخش خصوصی از چالش های این حوزه است که باید در حوزه معاونت زیارت استانداری پیگیری شود.

نوروزیان گفت: به تخلفات و جرائم احتمالی گردشگران خارجی نیز باید با رعایت ملاحظات و بر اساس دستور العمل ها بطور جدی رسیدگی  و برخورد شود و هیچگونه مماشاتی در این مورد قابل قبول نیست.

60درصد اماکن اقامتی کشور در مشهد مستقر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.