یک تفرجگر غیر بومی که عمدا یک راس بره میش وحشی را در دره ی چهلمیر تلف نموده بود ، توسط دوستداران طبیعت شناسایی و با معرفی وی به مامورین محیط زیست دستگیر شد .

عامل اتلاف بره میش وحشی پس از شناسایی دستگیر شد

حسین اصلاحی افزود : خانواده ای که برای تفریح ، به تفرجگاه چهلمیر عزیمت نموده بودند در بازگشت ، راننده ی خودروی تیبا وقتی تعدادی میش و بره وحشی را مشاهده نمود با افزودن سرعت خود ، بره میش وحشی را زیر گرفته و آنرا ذبح نمود که در این حین یکی از دوستداران محیط زیست وی را مشاهده و موضوع را بلافاصله به مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی تندوره اطلاع می دهد و زمانی که وی قصد خروج از تفرجگاه را داشت با دستور ایست مامورین مجبور به توقف گردید که در بازرسی از خودروی مزبور لاشه ی یک راس بره میش وحشی و چاقویی که آنرا ذبح نموده کشف و ضبط گردید .

اصلاحی در ادامه افزود : راننده ی خودرو که در ابتدا منکر تخلف خود شد و ابراز می داشت بره میش در مسیر خودروی وی قرار گرفته که پس از بررسی محل مشخص گردید وی بدون توجه به علائم نصب شده در مسیر سرعت خود را افزوده و بدون توقف و ترمز در لاین مخالف و در شرایطی که بره میش قصد داشته خود را به مادرش برساند آنرا زیر گرفته و بلافاصله نیز آنرا ذبح نموده است که نهایتا مجبور به بیان واقعیت گردید .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در ادامه گفت : متاسفانه با گرمای شدید هوا طی دو هفته ی گذشته و کمبود منابع آبی حیات وحش خود را به دره ی چهلمیر می رسانند تا از آب جاری رودخانه ی چهلمیر استفاده نمایند که گاها برخی افراد ناآگاه باعث استرس در بین حیات وحش شده و در این مورد نیز یک راس بره میش تلف گردید که از این طریق از کلیه ی همشهریان و تفرجگران عزیز تقاضا دارد ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیر تفرجگاه و همچنین اصول محیط زیست، در صورت مشاهده ی جانوران وحشی از نزدیکی به آنها خوددرای نمایند . طی چند روز گذشته گزارشات متعددی از حضور حیات وحش از جمله یک قلاده پلنگ ، گربه جنگلی ، قرقاول ، کل و بز ، قوچ و میش وحشی و . . . در تفرجگاه چهلمیر واصل شده است که برای حفاظت از این مواهب الهی و حفظ تنوع زیستی منطقه همگان باید با محیط بانان همکاری نمایند .

اصلاحی در پایان گفت : تفرجگاه چهلمیر که در 25 کیومتری شهر درگز قرار گرفته است ، در واقع بخشی از پارک ملی تندوره درگز بوده و جزو زون گردشگری پارک ملی محسوب می گردد که دوستداران طبیعت می توانند برای استفاده از طبیعت بکر و مشاهده ی حیات وحش با رعایت اصول محیط زیستی وارد این بخش شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.