مجموعه «شب عید» قصه‌های زائران حرم ثامن الحجج (ع) است که هم زمان با میلاد آن امام همام در شش قسمت 50 دقیقه ای از امروز 30 تیرماه روی آنتن شبکه یک می رود.

سریال «شب عید» میهمان دهه کرامت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد فرحانی تهیه کننده مینی سریال «شب عید» با اشاره به مشکلات تولید مینی سریال ها اظهار کرد: طرح اولیه داستان را همکارم سیدکمال طباطبایی داد و سعید آقاخانی کارگردانی آن را برعهده گرفت. از سختی های مینی سریال بیان داستانی دنباله دار در فرصتی کوتاه است حال مینی سریال را در نظر بگیرید که باید در هر داستان قصه ای کوتاه در دل داستانی بلند را به پایان برد. چنین تلفیقی در کنار جذابیت سختی های فراوانی دارد.

وی با قدردانی از همکاری سیما فیلم در جریان تولید این مینی سریال تاکید کرد: مسلما ساخت مجموعه های بلند هم برای بیننده و هم تلویزیون بهتر است. مخاطب ترجیح می دهد تا در طول شب های پیاپی با داستان و بازیگران آن ارتباط برقرار کند. از سوی دیگر شبکه های سیما علاقمند هستند شب های طولانی تر یک سریال را روی آنتن داشته باشند.

فرحانی زبان طنز را از ویژگی های این سریال دانست و افزود: زندگی مردم ما با دین عجین شده است افراد مقید و دینداری که در مناسبات اجتماعی افرادی خوش مشرب و مهربان هستند. بنابراین روایت هایی از زندگی افراد عادی چندان دور از ذهن نیست .

وی مشهد مقدس را پایگاهی برای تمامی اقشار ایرانی دانست و افزود: در جوار حرم امام بزرگوارمان می توان شیرینی تمام لهجه ها و گویش ها را چشید و با اقوام و گروه های مختلف اجتماعی مانوس شد. در این پایتخت معنوی داستان هایی شیرین اتفاق می افتد که در مجموعه «شب عید» تعدادی از آنها آمده است.

وی یادآور شد برخی از رسانه ها به اشتباه تاریخ پخش را عید نوروز عنوان کردند در حالی که از ابتدا بنا داشتیم تا همزمان با میلاد مسعود امام رضا (ع) این مینی سریال را پخش نماییم.

گفتنی است این مجموعه به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی و جواد فرحانی در مرکز سیما فیلم تولید شده است. بازیگران این مجموعه کوتاه حمید لولایی، مرجانه گلچین، حسین محب اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، نعیمه نظامدوست، سروش جمشیدی و علی هاشمی هستند. «شب عید» داستان چند خانواده است که به مشهد سفر می کنند و درگیر ماجراهایی می شوند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.