معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی‌و خانواده آموزش و پرورش از تخلف ۱۹ مدرسه در تهران به دلیل اخذ شهریه اضافی خبر داد و گفت: تخلف ده مدرسه کاملأ محرز شده و کار بازگشت شهریه‌های اضافی به خانوارها در حال انجام است.

 تخلف ۱۹ مدرسه پایتخت در اخذ شهریه اضافی/ دریافت شهریه ۲۱ میلیونی در یکی از مدارس تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ مجتبی زینی وند در پاسخ به خبرنگار ما در باره آمار مدارسی که اقدام به اخذ شهریه‌های اضافی از اولیای دانش آموزان می‌کنند، گفت: در این ارتباط فعلأ آماری از مدارس مدارس غیردولتی سراسر کشور که الگوی شهریه‌ها را رعایت نکرده باشند، ندارم اما در تهران تخلف ۱۰ مدرسه کاملاً محرز شده است.

وی افزود: تا روز چهار شنبه هفته گذشته  به صورت هدفمند – نه سرزده- از حدود ۱۲۰ مدرسه غیردولتی که علیه آنها گزارش شده بود، بازدید کردیم که در بررسی‌ها از این تعداد مشخص شده حدود ۱۷ درصد این مدارس یعنی  ۱۷ الی ۱۹ مدرسه الگوی شهریه‌ها را رعایت نکرده‌اندکه تخلف ۱۰  مدرسه در اخذ شهریه‌های اضافی کاملأ محرز  است و شورای نظارت استان تهران در حال تصمیم‌گیری درباره آن‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که  بررسی پرونده تخلف بقیه مدارسی که اقدام به اخذ شهریه‌های اضافی از اولیای دانش‌آموزان کرده‌اند درحال انجام است،تصریح کرد: با استقرار ناظر در اینگونه مدارس شهریه‌های اضافی به خانوارها بر می‌گردد.

وی اخذ  ۲۱ میلیون تومان شهریه از دانش آموزان توسط مدرسه‌ای واقع در منطقه یک یا سه تهران را بالاترین رقم دریافت شهریه خارج از الگوی شهریه دانست و گفت: البته با استقرار ناظر آموزش و پرورش در این مدرسه کار بازگرداندن شهریه‌های اضافی به اولیای دانش آموزان این مدرسه شروع شده است.

 زینی وند با بیان این که برخورد آموزش و پرورش با مدارس متخلف قاطع و قانونی خواهد بود، تصریح کرد: در این راستا تاکنون مواردی از عزل مدیر، توبیخ مؤسسه و لغو پروانه فعالیت مدرسه را داشته‌ایم که طی هفته آینده آمار مدارس متخلف و نوع برخوردی که با آنها شده است را اعلام می‌کنیم.

وی با رد اظهارات کارشناسانی که می‌گویند اخذ شهریه‌های سنگین از سوی برخی از مدارس به ضعف نظارت  دستگاه متولی برمی‌گردد، گفت: نظارت سازمان مدارس غیر دولتی در این ارتباط بسیار جدی، سختگیرانه و مستمر است. در واقع فقط ۵ تیم از وزارت آموزش و پرورش مرتب و به صورت مرتب و روزانه از مدارس غیردولتی  بازرسی می‌کنند. ضمن این که استان‌ها را موظف به نظارت در این زمینه کرده‌ایم و از آن‌ها گزارش مدارس متخلف را خواسته‌ایم.

 به گفته وی هرچند برخی از مدارس اقدام به اخذ شهریه اضافی می‌کنند اما در مجموع رعایت الگوی شهریه از سوی مدارس غیر دولتی بسیار بهتر از گذشته شده است به طوری که حتی قابل قیاس با سال قبل نیست.

زینی وند با اشاره به افزایش ۵/۱۳ درصدی شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده گفت: نرخ شهریه هر مدرسه روی پایگاه اینترنتی سازمان به آدرس ­ mosharekatha.ir­ قرار گرفته است و خانواده‌ها می‌توانند نسبت به شهریه هر مدرسه مطلع شوند و اگر کسی بیش از الگوی شهریه‌ها به مدرسه‌ای پرداختی داشته است می‌تواند موضوع را در سامانه مطرح کند تا کمتر از سه روز بررسی و با متخلف برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به این که خانواده‌ها نگران ارائه گزارش تخلفات مدارس نباشند، گفت: بعضی‌ها به تصور این که اگر دریافت اضافی شهریه از سوی مدرسه را گزارش کنند ممکن است برای دانش آموزان آنها تبعات منفی داشته باشد، تخلفات را گزارش نمی‌کنند در حالی این گونه نیست و هیچ مشکلی متوجه آنها نخواهد شد. ضمن این که آنان می‌توانند با مراجعه به سامانه بدون اعلام هویت‌شان فقط با دادن شماره تلفن  موضوع تخلف مدرسه را گزارش کنند تا در اسرع وقت موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه به شاکی اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.