قدس آنلاین:مسئول موسسه خیریه توانمندسازی «بچه‌های‌باران» گفت: توجه آستان قدس رضوی به ظرفیت‌های معلولین امری ضروری است.

توجه آستان قدس رضوی به ظرفیت‌های معلولان ضروری است

گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز حاکی است؛  حمید کیانیان در نشست گروهی از معلولان ذهنی و حرکتی هنرمند مشهدی با مسئولان اداره ارتباطات مردمی معاونت ارتباطات و رسانه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های گروه تئاتر موسسه خیریه توانمندسازی «بچه‌های باران» ابراز کرد: این قشر از جمعیت جامعه از انرژی و استعدادهای بالقوه‌ای برخوردار هستند که ما باید با برنامه‌ریزی‌های موثر این استعدادها را به فعلیت برسانیم.
وی با اشاره به اینکه؛ «بچه‌های باران» قوی‌ترین گروه تئاتر معلولان در کشور است، افزود: با توجه به موفقیت‌های این گروه به این نتیجه می‌رسیم که محدویت‌های ذهنی و حرکتی هیچگاه مانع پیشرفت انسان در حوزه‌های مختلف نمی‌شود.
کیانیان با بیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی و معرفی توانایی‌های معلولان، نگاه جامعه به این قشر را تغییر دهیم، ابراز کرد: امروز با آموزش‌های مناسب گروه تئاتر معلولان «بچه‌های باران» به حرفه‌ای‌ترین گروه تئاتر معلولان تبدیل شده است.
وی گفت: نمایش گروه موسسه باران در ۲۸ شهر کشور با بیش از ۵۲۰ بار اجرا شده است همچنین این گروه درتمام جشنواره ها توانسته مقام های برتر را کسب کند.
مسئول موسسه خیریه باران توجه آستان قدس رضوی به ظرفیت های معلولین را یک امر ضروری دانست و گفت: در حال حاضر معلولانی که در موسسه‌ما هستند خود صاحب شغل و درآمدند به طوری هر کدام از این مددجویان با تولید صنایع دستی وفروش آن درآمد خوبی را بدست می‌آورند.
وی با اشاره به اینکه ارائه صنایع دستی و ایده های این معلولان در نمایشگاه ها از لحاظ اختصاص غرفه با مشکل زیادی روبه رو است، گفت: با توجه به ظرفیت های آستان قدس رضوی این آستان می تواند با توجه به محدویت‌های این قشر در عرصه های فرهنگی، اشتغال زایی و سهل زیارت گام های موثری بردارد.
یاد آوری می‌شود؛ این گروه از معلولان ذهنی و حرکتی هنرمند منتخب گروه تئاتر موسسه خیریه توانمند سازی «بچه‌های باران» به دعوت اداره ارتباطات مردمی معاونت ارتباطات و رسانه به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و با حضور در دفتر روابط عمومی آستان قدس رضوی از برنامه های این اداره بهره‌مند شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.