قدس انلاین : رییس اداره محیط‌زیست، بهداشت، ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: استان نیز دارای توان تولید حداقل 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که در صورت رفع موانع و مشکلات موجود، این امر در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا موثر است.

توان تولید 10 هزار موتور سیکلت برقی در خراسان رضوی

پروانه ندا ، در خصوص بررسی روند مصرف انرژی در صنعت و معدن استان اظهار کرد: میزان مصرف گاز حوزه صنعت و معدن استان در سال 96 حدود 14.6 درصد از کل مصرف گاز خراسان رضوی بود، سهم مصرف گاز در حوزه صنعت و معدن  از کل مصرف استان از 19 درصد در سال 92 به 14.6 درصد در سال 96 کاهش یافته است، در مجموع میزان کل مصرف گاز استان در سال گذشته 47 درصد رشد داشته است.


وی در خصوص میزان مصرف برق صنعت و معدن ادامه داد: میزان مصرف برق صنعت و معدن استان در سال 96 حدود 27.6 درصد مصرف برق استان بوده که نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد را نشان می‌دهد، سهم مصرف برق صنعت و معدن از کل برق مصرفی استان در سال 92، 27.2 درصد بوده این در حالی است که در سال 96 به 27.6 افزایش یافته است.

رییس اداره محیط‌زیست، بهداشت، ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به رعایت استاندارد معیار مصرف انرژی، عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارشات اخذ شده تا پایان سال 94، میزان مصرف انرژی در واحدهای کاشی و سرامیک استان 78 درصد، واحدهای تولیدی قند و شکر 85 درصد و همچنین در واحدهای سیمان حدود 85 درصد بوده که مطابق با استاندارد معیار مصرف انرژی بوده است.

ندا در خصوص تولید محصولات کم‌مصرف انرژی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد به پیشنهاد وزارت نفت به منظور کاهش مصرف انرژی جایگزینی و اسقاط بخاری‌های گازی و نفتی مصارف بالا با بخاری‌های گازسوز دودکش‌دار و همچنین با راندمان بالا صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در این راستا، تعدادی از واحدهای تولیدی استان، جهت تولید محصول کم‌مصرف انرژی در صورت تامین مشتریان مورد نظر اعلام آمادگی نموده‌اند که لازم است وزارت نفت و سایر ارگان‌های موردنظر در راستای اجرایی شدن مصوبه فوق‌الذکر اقدامات لازم را لحاظ نمایند.

رییس اداره محیط‌زیست، بهداشت، ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به مصوبه هیات وزیران مبنی بر تولید موتورسیکلت‌های برقی این استان نیز دارای توان تولید حداقل 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که در صورت رفع موانع و مشکلات موجود، این امر در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا موثر است.

ندا در خصوص موانع و مشکلات موجود در رابطه با اجرای این فعالیت، اظهار کرد: در برنامه تولید موتورسیکلت‌های برقی یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای بازار تقاضا بوده است، همچنین از دیگر پیش‌نیازهای این امر می توان به تامین زیرساخت‌های آن از جمله احداث و در دسترس بودن جایگاه‌های شارژ باتری، نحوه قیمت‌گذاری و ... اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: حصول اطمینان از دستیابی به یک بازار تقاضای مدیریت شده و همچنین برنامه‌ریزی تولید متناسب با آن، منوط به رعایت الزامات اشاره شده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.