شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، به آوازخوان پیشکسوت شهرستان تربت‌جام مدرک درجه یک هنری اعطاء کرد.

به آوازه خوان پیشکسوت تربت‌جام مدرک درجه یک هنری اعطا شد
مرادعلی سالاراحمدی سال 1313 در تربت‌جام دیده به جهان گشود و از سن 15سالگی نزد پدر به خوانندگی پرداخت، در جلساتی که در آن دوبیتی‌های عرفانی می‌خواندند شرکت می‌نمود و از همان زمان بود که خوانندگی را آغاز کرد.
استاد سالاراحمدی درسال 1350 همراه با استاد نظرمحمد سلیمانی به لبنان و ایتالیا(شهر رم) و در تونس برنامه اجرا کردند و در سال 1372 به همراه استاد مرحوم عبدالله سروراحمدی در کشور انگلستان(در لندن و منچستر) و اسکاتلند اجرای کنسرت داشته و در جشنواره‌های داخلی نیز حضورش پررنگ بوده است.
حسینعلی مردانشاهی، یکی از فعالین حوزه موسیقی مقامی دیار جام در گفت‌وگو با ایسنا گفت: استاد حاج مرادعلی سروراحمدی از پیشکسوتان موسیقی این دیار و از آخرین بازمانده‌های خنیاگران بزرگ، از هم نسلان استاد عسگریان، دُرپور، پورعطایی، شریف‌زاده و بزرگان دیگری که اکنون در ما نیستند، هستند و یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایشان همکاری با سه نوازنده شاخص حوزه موسیقی یعنی استاد عسگریان، سلیمانی و سروراحمدی است که هرکدام سبک خاصی داشتند.
وی تصریح کرد: مدرک درجه یک هنری به این پیرمرد با صفا و دوست‌داشتنی باید سال‌ها جلوتر به ایشان اعطا می‌شد.
مردانشاهی اظهار کرد: ایشان از اولین نفراتی بودند که نوایی را خواندند و اجرای خارج از کشور را با همراهی دیگر اساتید باب کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.