قدس آنلاین: گروه فعالیت‌های قرآنی- نفر دوم مسابقات قرآن کشوری آموزش و پرورش در رشته حفظ ۲۰ جزء حضور داوران بین‌المللی را یکی از نقاط قوت مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله کشوری عنوان کرد.

حضور داوران بین‌المللی نقطه قوت مسابقات قرآن دانش‌آموزی/ ضرورت توجه به دانش آموزان نخبه قرآنی

مهدی فراستی، نفر دوم مسابقات قرآن کشوری آموزش و پرورش در رشته حفظ ۲۰ جزء، در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: سطح مسابقات قرآن دانش آموزی هر سال روند رو به رشدی دارد که در سی و ششمین دوره نیز شاهد این امر بودیم.

وی ادامه داد: حضور داروان بین‌المللی برای قضاوت این دوره از مسابقات از نقاط قوتی است که نشان دهنده سطح بالای مسابقات قرآن دانش آموزی است.

این نخبه قرآنی تصریح کرد: خوشبختانه متسابقان استان خراسان رضوی به ویژه در بخش حسن حفظ و صوت و لحن قوی هستند و نسبت به متسابقان سایر استان ها از سطح خوبی برخوردارند.

فراستی عنوان کرد: کلاس حسن حفظ، صوت و لحن و تجوید ویژه متسابقان در رشته حفظ برای آمادگی حضور متسابقان در مرحله استانی و کشوری همه ساله از سوی آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی قبل از مسابقات کشوری با حضور اساتید برجسته نیز باعث شد تا متسابقان با بررسی نقاط ضعف خود با کیفیت بالاتری در مرحله کشوری با سایر رقبا به رقابت بپردازند.

فراستی ادامه داد: البته در سال گذشته تعداد روزهای برگزاری کلاس بیشتر بود که احتمالا به دلایلی نظیر کمبود بودجه این میزان کاهش یافته است. از سن ۱۰ سالگی حفظ قرآن را آغاز کردم و اکنون حافظ کل هستم اما در سی و ششمین دوره مسابقات دانش آموزی در رشته حفظ ۲۰ جزء شرکت کردم تا محفوظاتم را محک بزنم که خوشبختانه حائز رتبه دوم کشوری شدم.

ضرورت توجه به دانش آموزان نخبه قرآنی

فراستی اظهار کرد: در مسابقات قرآن بسیج و مدهامتان دارای مقام کشوری هستم و قصد دارم در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در رشته حفظ کل شرکت کنم.

این نخبه قرآنی تصریح کرد: درست است که مسابقات در سطح دانش آموزان است اما همه متسابقان با تلاش خود به این مرحله رسیده اند اما متأسفانه نسبت به مسابقات قرآن سایر نهادها تسهیلات زیادی برای دانش آموزان نخبه قرآنی در نظر گرفته نشده است. به عنوان مثال جوایزی که برای مسابقات قرآن دانش آموزی در نظر گرفته می شود نسبت به سایر مسابقات بسیار ناچیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.