قدس انلاین : مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: دشمن تلاش زیادی برای ضربه زدن به کمیته امداد انجام می دهد و با این وجود مردم به این نهاد انقلابی اعتماد دارند.

مردم به کمیته امداد اعتماد دارند/ساخت ۵هزار مسکن برای نیازمندان خراسان رضوی

حبیب‌الله آسوده  اظهار کرد: تلاش داریم امسال ۵ هزار  واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد بسازیم که ۷۰ درصد این واحدها در مناطق روستایی قرار دارد.

وی افزود: رسالت مهم کمیته امداد خدمت به محرومین و گزارش شفاف عملکرد به مردم است چرا که این نهاد مردمی و برخاسته از مردم بوده و ما تنها واسطه کار خیر  هستیم.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: در شرایطی که در دنیا هیچ کشور جرات مقابله و ایستادگی مقابل زورگویی های آمریکا را ندارد ایران با هدایت مقام معظم رهبری مقابل آمریکا می ایستد و جز برترین های دنیا در حوزه امنیت هستیم.

ساخت مسکن برای نیازمندان

وی تصریح کرد: چندین اقدام مهم را در دستور کار خود قرار دادیم که مهم ترین آن بحث مسکن است چرا که مسکن سرمایه اجتماعی فرد و خانواده را بالا می برد و باعث امنیت و نشاط روانی خانواده می شود و در واقع محور مهم در تکریم خانواده و سرپرست خانوار است.

آسوده اضافه کرد: مسکن باعث جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر می شود و می تواند از لحاظ اقتصادی نیز به خانواده ها بسیار کمک کند چرا که می تواند با استفاده از سند خانه برای اخذ وام اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی و خیران می توانند در ساخت مسکن نیازمندان به کمیته امداد کمک کنند و به این اقدام نام خودشان نیز ثبت خواهد شد و مردم نیز می توانند با استفاده از نرم افزارهای موبایلی می توانند کمک های خود را در راستای ایجاد مسکن برای نیازمندان انجام دهند.

آسوده گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار  فرزند محسنین داریم و در حدود ۲ میلیون خانوار در خراسان رضوی وجود دارد که اگر هر خانوار مقداری بسیار ناچیزی در ماه را صرفه جویی کند می تواند با پرداخت ۵۰ هزار تومان در ماه سرپرستی یک فرزند را بر عهده بگیرد که این اقدام به همبستگی اجتماعی کمک بسیاری خواهد کرد.

افزایش حمایت از ایتام

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد:در حوزه حمایت از ایتام نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشتیم و در مجموع طرح محسنین و ایتام  رشد ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و این نشان د هنده این است که علی رغم تمام هجمه ها علیه کمیته امداد مردم به این نهاد انقلابی اعتماد دارند.

وی ادامه داد:اینکه گفته می شود افراد تحت پوشش کمیته امداد عقل معاش ندارند اشتباه است بلکه آنها فرصت معاش نداشتند و اگر به آنها فرصت دهیم خواهیم دید که موفق می شوند و بسیاری از این افراد با اخذ وام های بسیار ناچیز توانسته اند چندین نفر دیگر را نیز مشغول به کار کنند.

آسوده تصریح کرد: سال گذشته از مجموع ۱۲۳  هزار شغل ایجاد شده در خراسان رضوی ۱۵ هزار و ۵۰۰ شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است یعنی در حدود ۱۱ درصد اشتغال ایجاد شده در استان توسط این نهاد بوده است.

کاهش فاصله فقیر و غنی

وی عنوان کرد: کمیته امداد متعادل کننده و کاهش دهنده فاصله فقیر و غنی است و مانع سقوط فقرا می شود .ما زکات را می گیریم و با مدیریت دوباره به مردم باز می گردانیم و در واقع این نهاد بال عاطفی نظام است.

آسوده اضافه کرد:بیش از ۲۷۵ میلیارد تومان  اعتبار در استان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است و بر تمامی وام های پرداختی خود اشتغالی نظارت می شود تا به درستی صرف شود و حتی برای بازار مصرفی تولیدات نیز کمک و مشاوره انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد:علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی که مردم دارند در سه ماهه ابتدایی سال ۵۴ درصد کمک های مردمی رشد داشته است و این نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ انفاق در بین مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.