قدس آنلاین: رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی موفق به شناسایی و دستگیری عامل ایجاد درگاه بانکی جعلی شدند.

وعده های دروغین راهی برای کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش قدس آنلاین؛ سرهنگ جواد جهانشیری گفت: در پی شکایت بکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شاکی بعد از دریافت یک پیامک هزار ریالی متوجه برداشت ۱۰۰ میلیون ریال از حسابش شده، افزود: پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی پیرامون دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، سرنخ‌هایی از کلاهبرداری با عنوان فیشینگ مشاهده شد.

 رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود:کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی قضائی متهم را در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی کردند و با توجه به محل مخفیگاه متهم، با دستور مرجع قضائی، پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

سرهنگ جهانشیری در رابطه با شگرد کلاهبرداری با عنوان فیشینگ عنوان کرد: دستیابی به اطلاعات حساب بانکی افراد در کلاهبرداری که اصطلاحا " فیشینگ "نام دارد منوط به فریب کاربر بوده و در واقع مجرم با گذاشتن تله، کاری می‌کند که کاربر، درگاه بانکی اصلی از فرعی را تشخیص نداده و با همین شگرد اطلاعات حساب بانکی قربانی را بدست می‌اورد.

وی در تشریح این روش کلاهبرداری افزود:در این کلاهبرداری مجرمان با گذاشتن لینک‌هایی از وعده‌های واهی در سایت‌ها وشبکه‌های اجتماعی از کاربر می‌خواهند با کلیک روی لینک از برنامه‌ای که وعده اش را داده اند استفاده کند.

 رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی  گفت: با اتصال فرد به درگاه بانکی جهت واریز مبلغ ناچیزو پس از وارد کردن مشخصات حساب بانکی کارت عابر بانک خود، وی قربانی این کلاهبرداری می‌شود.

سرهنگ جهانشیری گفت: شهروندان جهت پیشگیری از دسترسی‌ها و برداشت‌های غیرمجاز هرگز بر روی لینک‌های ناشناس در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نکرده و برنامه‌های خود را از سایت‌های آشنا و معتبر دانلود کنند.

گفتنی است پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.