قدس انلاین-طلبی: عضوکمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه طبق برخی خبرها در برخی مناطق کشور خاک فروشی به شدت در حال رخ دادن است و مجلس به دنبال لایحه ای جدید به منظور برخورد با متخلفان می باشد.

سرقت خاک از طریق مرزهای آبی کشور
عبدالله حاتمیان در ادامه به قدس انلاین  افزود: خاک حاصلخیز که سرمایه امروز و نسل های اینده کشور است نباید به این راحتی به سرقت برود و در هر قسمتی که در حال رخ دادن است باید سازمان متولی ان به مردم پاسخگو باشد .
وی تصریح کرد: قانونی در زمینه ممنوع بودن فروش خاک در کشور وجود دارد و در آن برای افرادی که مرتکب این تخلف شوند مجازاتی در نظر گرفته شده است که باید طبق این قانون با مجرمان در این زمینه برخورد صورت بگیرد، اما کمیسیون کشاورزی و مجلس به دنبال تهیه لایحه جدیدی هستند تا زمینه برخورد با این متخلفان بیشتر و قاطعتر صورت بگیرد.
نماینده مردم درگز در مجلس ادامه داد: طبق برخی اطلاعات افراد خاک ها را باتبدیل به کاشی و سرامیک از طریق کشتی و مرزهای ابی از کشور خارج و به کشورهای عربی وارد می کنند که مجموعه هایی نظیر وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست ومنابع طبیعی باید به این موضوع ورود پیدا کنند و بر اساس وظایفی که قانون برای انها تعریف کرده است حفاظت از این نعمت خدادادی را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.