قدس انلاین-رضاطلبی :نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه قطار سریع السیر مشهد به تهران امسال از مسیر نیشابور استارت می خورد.

 قطار برقی مشهد به تهران امسال استارت می خورد

حمید گرمابی در ادامه به قدس آنلاین  افزود: این پروژه که سال ها شروع آن وعده داده شده است بالاخره در بودجه سال ۹۷، هزار و هفتصد و هشتاد و پنج میلیارد تومان که ٨٥ میلیارد تومان آن منابع داخلی و ١٧٠٠ میلیارد تومان آن سرمایه گذاری خارجی است برای آن در نظر گرفته شده است و مسیر نیشابور به مشهد آن امسال از این محل اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: این پروژه در حالی استارت می خورد که کم آبی و تخلیه سفره های آب زیر زمینی باعث خالی شدن سفره های دشت نیشابور در اعماق زیاد شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد:  نشست سطح زمین ناشی از افت منابع آب های زیرزمینی در بخش هایی از دشت نیشابور به طور محسوس مشاهده می شود و  این مسئله به حدی گسترش یافته است که در حال حاضر بررسی نقشه ۳۰ ساله این دشت نیز از افت ۵۰ تا ۶۰ متری سطح آب در این دشت خبر می دهد.

گرمابی تصریح کرد: مسئولان در جریان نگرانی این موضوع هستند اما صرف صحبت کردن درباره این موضوع مشکلی را برطرف نخواهد کرد و بیشتر از این نباید زمان را هدر دهند.

وی اظهار داشت: اگر روند برداشت از این دشت نیز ادامه پیدا کند و کنترل نشود و تصمیمات جدی برای این دشت اتخاذ نگردد، مخاطرات زیادی در صف انتظار خواهند بود که بدون تردید نه تنها نیشابور بلکه کل استان وحتی کشوررا درگیر خود خواهد کرد زیرا تداوم نشست زمین و ترک‌ های حاصل از آن در دشت نیشابور ممکن است باعث بروز مشکل در خطوط ریلی این منطقه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تصریح کرد : برای آزاد راه حرم تا حرم که در مهرماه سال ۸۹ باهدف اتصال آزاد راه مشهد به قم، افزایش ایمنی و کاهش مدت‌زمان سفر زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم از این مسیر و کاهش میزان مصرف سوخت کلید خورد نیز، ١٨٢ میلیارد تومان در سال ۹۷ دیده شده است که روند کند اجرای آن را سرعت خواهد بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.