قدس آنلاین-باغ وحش مشهد بدون اطلاع سازمان محیط زیست تعطیل شده است

ماجرای تعطیلی باغ وحش مشهد/سازمان محیط زیست بی اطلاع!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هرگونه رخداد در این مجموعه باید به اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست برسد زیرا حفاظت و صیانت از سلامت گونه ها در باغ وحش با نظارت این اداره کل انجام می شود.

تورج همتی افزود: اعلام آماربرداری گونه ها با هدف نصب میکروچیب(ردیاب) توجیهی غیرقابل قبول برای تعطیلی این مجموعه است.

وی گفت: محیط زیست یکی از شاکیان اصلی در وضعیت نابسامان نگهداری از گونه های جانوری در باغ وحش مشهد است و به همین دلیل گروهی با حضور ماموران یگان حفاظت، بازرسی و حقوقی حفاظت محیط زیست هم اکنون در حال بازدید نظارتی و الزام این مجموعه به ساماندهی وضعیت نابسامان نگهداری از وحوش است.

وی تعطیلی مجموعه باغ وحش مشهد را نشانگر ناتوانی این مجموعه نسبت به مدیریت اوضاع توصیف و بیان کرد: وارد آمدن هرگونه آسیب به گونه هایی که در این مجموعه نگهداری می شوند از این پس با برخورد شدید و بدون اغماض روبرو می شود.

در همین خصوص معاون دادستان مشهد از چرایی تعطیلی باغ وحش وکیل‌آباد گفت:باغ وحش وکیل آباد مشهد به جهت عدم رعایت استانداردسازی و وضعیت بهداشتی نامناسب پلمب شد.

قاضی بخشی محبی معاون دادستان در گفتگو با اخبارمشهد افزود:امروز مدیران شبکه و اداره کل دامپزشکی با حضور در دادستانی توضیحاتی را در خصوص وضعیت بهداشتی باغ وحش ارائه کردند، زیرا کارشناسی که به باغ وحش اعزام شده بود شرایط بهداشتی مناسبی را برای باغ وحش اعلام نکرده بود.

وی تصریح کرد:مالک متعهد شده است که با توجه به حساسیت‌های اخیر نسبت به رفع مشکلات بهداشتی اقدام کرده و شرایط ایده آلی را برای بازدید کنندگان فراهم کند.

بخشی محبی افزود:به عنوان مدعی العموم حقوق عامه پیگیر حفظ باغ وحش و استاندارد آن هستیم تا شرایط زیست محیطی مناسبی برای آن فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.