قدس آنلاین: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر مهم ترین چالش داروخانه های زیر پوشش این دانشگاه است.

وصول مطالبات مهم ترین چالش داروخانه های خراسان رضوی است

عباس اخگری  افزود: هم اکنون بیش از ۸۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارد که حدود ۶۰۰ واحد از آنها در شهر مشهد است.
وی اظهار داشت: اقتصاد داروخانه ها وابسته به گردش مالی آنهاست و اگر مطالبات آنها پرداخت نشود در تامین دارو دچار مشکل خواهند شد.
وی گفت: کمبودهای دارویی تحت کنترل و مدیریت است و گزارش این کمبودها از طریق سامانه ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین اخذ اطلاعات از بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان به طور مستمر رصد و پیگیری می شود.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی نیز گفت: پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی شرکت های بیمه با تاخیر پنج تا ۶ ماهه روبروست.
محمدرضا افخمی افزود: بیمه تامین اجتماعی ۶ ماه است که مطالبات داروخانه های خراسان رضوی را پرداخت نکرده و تاخیر پرداخت بیمه سلامت نیز حدود پنج ماه است.
وی بدون اشاره به رقم مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر اظهار داشت: در هفته های اخیر مطالبات ۲ ماه داروخانه ها توسط شرکت های بیمه پرداخت شده اما داروخانه همیشه با مشکلات پرداختی از سوی بیمه ها روبرو هستند.
وی همچنین گفت: گران شدن انواع دارو طی ماههای اخیر صحت ندارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور محسوب می شود.
هم اکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش این دانشگاه است و بقیه از طریق دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام خدمات رسانی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.