قدس انلاین : رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تنها استانی است که در سال ۹۷، چهار المپیاد ورزشی را در حوزه روستاها برگزار می‌کند.

خراسان رضوی میزبان ۴ المپیاد ورزش روستایی در سال ۹۷ است

 خوش باطن رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی در حاشیه نشست با روسای هیات های ورزشی شهرستان بردسکن گفت : هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی جزء هیأت‌های برتر کشور در برگزاری مسابقات و المپیاد ورزشی است.


وی از برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشی نونهالان استان در کشور به میزبانی 6 شهرستان استان خبرداد و افزود: خراسان رضوی تنها استان کشور است که در طول سال المپیاد ورزشی خانوادگی، نوجوانان، نونهالان و کلاسیک را برگزار می‌کند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی، 70 هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی راه اندازی شده است ادامه داد: بازی‌های بومی و محلی تنها رشته ورزشی است که بیشترین هیأت را در سطح شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها به خود اختصاص داده است و هیأت شهرستان بردسکن جزء هیأت‌های فعال در استان است.

خوش باطن گفت : تنها فدراسیونی که مجوز دارد به رشته‌های ورزشی 48 فدراسیون دیگر کشور وارد شود، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است.

وی افزود : هیأت روستایی و بازی‌های بومی و محلی در 3 بخش انابد، شهرآباد و مرکزی شهرستان بردسکن فعال می‌باشد و در طول سال فعالیت‌های چشمگیری دارد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی با بیان اینکه در استان یک دوره المپیاد ورزشی ویژه دهیاران برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح استان 2 هزار و 400 دهیار داریم، به دنبال برگزاری مسابقات انفرادی در میان دهیاران هر شهرستان هستیم که نفرات برتر آن به صورت منطقه‌ای و استان با یکدیگر به رقابت پردازند.

خوش باطن گفت : دهیارانی که دراین المپیاد ورزشی مقام کسب کنند، علاوه بر تجلیل آن‌ها، یکسری تجهیزات ورزشی هم به خانه ورزش روستای آن‌ها اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت و راه اندازی 128 خانه ورزش روستایی در استان، افزود: برای مجهز کردن و راه اندازی هر خانه ورزش روستایی، 5 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار لازم، آمادگی داریم که تا پایان امسال، 100 خانه ورزش روستایی دیگر در سطح شهرستان‌های استان راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.