قدس آنلاین:بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همزمان با شهادت حضرت جواد الائمه(ع) به معرفی آثاری درباره این امام همام پرداخته است.

معرفی آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت امام جواد(ع)

به گزارش آستان نیوز، محور اصلی فعالیت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی را می‌توان توسعه فرهنگ اسلامی در راستای عمق بخشیدن به باورهای دینی و گسترش معارف شیعی، نشر علوم اسلامی و معارف حقه جعفری در پرتو پژوهش‌های بنیادی و... دانست. در همین راستا این مرکز به منظور آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان با سبک و سیره معصومین(علیهم السلام) آثاری را تولید و روانه بازار نشر کرده است.
کتاب «نگاهی گذرا بر زندگی امام جواد(ع)» یکی از این آثار است که با محوریت امام نهم شیعیان(ع)، به قلم توانای «سید عبدالرزاق مقدم» نگاشته شده و در قطع وزیری در اختیار کتاب دوستان قرار گرفته است.
این اثر به گوشه‌هایی از زندگی سراسر اسوه نهمین سپهر آسمان ولایت و امامت می پردازد و در دو بخش تدوین شده است. بخش نخست شامل مباحثی در خلقت انوار ائمه اطهار(ع) و ولادت امام جواد(ع)، معجزات امام در کودکی، نص بر امامت، نصایح و... و بخش دوم شامل مجموعه‌ای از اشعار در مدح این امام است.
کتاب «امام محمد بن علی الجواد(ع)»، نیز نام دیگر اثری است که ویژگی‌های منحصرکننده امامت این امام بزرگوار را بازگو می‌کند. فضایل اخلاقی، دعاهای امام جواد(ع)، شیوه برخورد این امام بزرگوار با دستگاه حکومت و رهبری، نقش امام نهم شیعیان در حرکت تاریخی اسلام و قیام علویان از موضوعات مهم این اثر ارزشمند به شمار می‌رود. این اثر به موضوع زندگی و شخصیت بزرگوار امام جواد(ع) پرداخته و نگارنده در مقدمه این اثر روش‌های پژوهش در زندگانی امامان را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
«عبدالزهرا عثمان محمد» مؤلف این کتاب معتقد است، باید شایستگی‌ها و فضایل اخلاقی و خدمات امامان به اسلام و شرح دشواری‌ها و گرفتاری‌هایی که گریبان‌گیر امامان شده است، بیان شود.
کتاب «امام محمد بن علی الجواد(ع)»، در قطع رقعی به چاپ رسیده است که خواننده را با سبک و سیره این امام بزرگوار آشنا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.