با حضور استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان اوقاف کشور، موزه و کتابخانه تخصصی وقف در مشهد مقدس به بهره برداری رسید.

افتتاح موزه و کتابخانه تخصصی وقف در مشهد مقدس

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا رشیدیان در این مراسم با بیان این که مردم با نیت تقرب به ذات الهی و رضایت الهی از اموال خودشان برای مسائل عام المنفعه و حوزه های دینی وقف کرده اند؛ تاکید کرد: با توجه به تحولات اجتماعی جامعه در فضای زندگی شهری، اقتصادی و اجتماعی؛ موضوع وقف با توجه به شاخصه های دینی نیازمند تجدید نظر و بازنگری است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: خوشبختانه مطالعات خوبی در مسائل آکادمیک، دانشگاهی و حوزوی وقف انجام شده است و با مشارکت مردم خیراندیش شاهد وقف هایی در زمینه های دانشگاهی، تحقیقاتی، خوابگاهی تا مسائل رسیدگی به محرومان هستیم و تحولات خوبی صورت گرفته است.

در ادامه حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: ما وظیفه داشتیم  سنت حسنه وقف که با تاسی از اهل بیت (ع) صورت گرفته است را با این اشیاء بشناسانیم و این پیشینه تاریخی را به نسل  های بعد معرفی کنیم تا از بین نرود.

وی افزود: در این راستا این اشیاء زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی نگهداری و در این مجموعه قرار گرفته تا در خدمت علاقه مندان، پژوهشگران و نخبگان فرهنگ و ادب قرار گیرد.

موزه و کتابخانه تخصصی وقف شامل ۶۲۰ مترمربع مساحت است، بخش موزه دارای ۹ غرفه مشتمل بر اشیای وقفی است، سالن انتهایی این موزه به محل معرفی فرصت های سرمایه گذاری وقف اختصاص دارد. قسمتی از این محل کتابخانه ای است که در آن اسناد وقفی و کتاب های مرتبط با موضوع وقف نگهداری می شود.

منبع: استانداری خراسان رضوی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.