روزانه ۶۵ نماز جماعت در سه نوبت در حرم امام رضا(ع) اقامه می‌شود که این تعداد در مناسبت‌های ویژه افزایش پیدا می‌کند.

روزانه ۶۵ نماز جماعت در حرم امام رضا(ع) اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام آخوندی؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در جلسه هم‌اندیشی ائمه جماعات حرم مطهر رضوی نشستی که با حضور معاون تبلیغات آستان قدس ،حبیبیان؛ معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی، منبتی؛ معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی و ائمه جماعت حرم امام رضا(ع) در باب الهادی(ع) برگزار شد، گفت: نماز جماعت یکی از بهترین و عظیم‌ترین کارهای فرهنگی حرم مطهر رضوی است که اتفاقا زائران زیادی هم به صورت منظم و منسجم در آن شرکت می‌کنند، لذا این اداره پیوسته به دنبال هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این فریضه الهی است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۰ نفر در هنگام اقامه نماز جماعت در حرم مطهر رضوی فعالیت مستمر دارند، افزود: با توجه به کارهای فرهنگی صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد از زائرانی که در هنگام نماز در حرم مطهر حضور دارند در نماز جماعت شرکت می‌کنند.
آخوندی گفت: استاندارد ارزیابی‌ها در سطح کشور به این شکل است که اگر کاری در نظرسنجی و ارزیابی بیش از ۸۰ درصد امتیاز کسب کند، آن فعالیت جزو کارهای در سطح عالی به‌ شمار می‌رود. به لطف الهی همه امور مربوط به نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی دارای امتیاز سطح عالی هستند.
وی در ادامه به تاکید و پیشنهاد برخی از ائمه جماعت در مورد ضرورت داشتن فعالیت فرهنگی در حوزه حجاب و پوشش زائران، تعطیلی امور کارگاهی حرم در هنگام اقامه نماز، آماده‌سازی فضای برگزاری نماز جماعت از ۳۰ دقیقه قبل، برپایی کارگاه آداب نماز، توزیع هدایا به نوجوانان و اقامه نماز ویژه نوجوانان با اجرای برنامه اختصاصی برای این گروه سنی اشاره کرد.

منبع:آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.