وزیر خارجه ترکیه با رئیس هیأت معارضان سوری در استانبول دیدار و درباره تحولات آتی سوریه از جمله عملیات ادلب صحبت کرد.

دیدار وزیر خارجه ترکیه با رئیس هیأت معارضان سوری

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که با «نصر الحریری» رئیس هیأت معارضان سوری دیدار کرده است.

چاووش‌اوغلو در صفحه توئیتر خود نوشت که این دیدار روز جمعه در استانبول با هدف گفت‌وگو درباره تحولات آتی میدانی در سوریه از جمله عملیات ادلب بوده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی توضیح داد: «در ملاقاتم با نصر الحریری، رئیس کمیسیون مذاکره‌کنندگان سوری درباره تحولات اخیر در سوریه از جمله ادلب تبادل نظر کردیم».

این دیدار در حالی انجام شده که قرار است سه کشور ایران، ترکیه و روسیه به عنوان تضمین‌ کننده‌های توافقات «آستانه» و روند مناطق کاهش‌ تنش در سوریه، هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) برای بررسی اوضاع و تحولات سوریه به ویژه استان ادلب، در شهر تبریز گرد هم آیند.

ارتش سوریه طی چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است.

تابستان سال گذشته (مرداد ماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه النصره موسوم به «هیأت تحریر الشام» بعد از درگیری‌ با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد.

ارتش سوریه طی ماه‌های گذشته توانست دو منطقه غوطه و منطقه جنوب سوریه را طی عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کند.

روزنامه الوطن سوریه چندی پیش گزارش داد ارتش سوریه شمار زیادی از نیروهای خود را به شمال حماه گسیل داشته است تا برای نبرد سرنوشت‌ساز ادلب آماده شود. همچنین با نزدیک شدن زمان حملات احتمالی نظامی به مواضع گروه‌های مسلح در استان ادلب، برای ریشه‌کن کردن تروریسم در این استان، نگرانی گروه‌های تروریستی حاضر در این منطقه افزایش یافته و ظاهرا علی‌رغم تصوراتشان جایگاه مردمی در این استان ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.