سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی وشهرسازی مشهد با اعلام اسامی سه بازار نا ایمن در منطقه 8 گفت: با وجود تمامی مهلت‌های داده شده آخرین فرصت برای ایمن سازی این اماکن داده شد و در صورت عدم رفع نقص برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

آخرین مهلت برای ایمن سازی زیست خاور، بازار قماش و سرای بلور

قاضی جاوید نیا اظهار داشت: ایمنی اماکن عمومی از قبیل بازارها امری ضروری است که سهل انگاری از آن موجب بروز فجایعی نظیر پلاسکو می‌شود، بنابراین دادستانی مشهد برای حفظ جان و مال خود کسبه وشهروندان به موضوع ایمنسازی این محل‌ها ورودی جدی دارد.

وی افزود:در همین راستا به استناد گزارش بازرسان آتشنشانی بازارهای پرخطر شناسایی شده‌اند که برای شروع در منطقه 8 شهرداری سه بازار شامل زیست خاور و بازار قماش و بخشهایی از سرای بلور ملزم به رفع نقص شده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسان آتشنشانی موارد متعددی از نکات ایمنی را به مالکان واحدها اعلام کرده‌اند، ولی نقص سیستم اطفای حریق اصلی‌ترین ایراد این اماکن است و بر همین اساس مهلت مناسبی به آن‌ها داده شده تا برابر ضوابط راهکار معقولی برای رفع خطرات احتمالی پیدا واجرا کنند.

معاون دادستان مشهد گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده با توجه به اولویت حفاظت از جان شهروندان ازجمله خود کسبه شاغل در این اماکن در صورتی که اقدام‌های لازم و مورد تأیید کارشناسان ایمنی صورت نگیرد، برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد؛ چرا که در صورت بروز حادثه تلخی همچون پلاسکو بسیاری از ما متهم به کم کاری خواهیم شد، بنابراین از مالکان این اماکن درخواست می‌شود برای امنیت بیشتر خود و مراجعان با جدیت بیشتری نسبت به رفع نواقص اقدام نمایند.

منبع:روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.