محمدرضا مهدیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس با توجه به روند کاهش منابع آبی توسعه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی به معنای بهره وری از منابع آب در بخش کشاورزی است.

 آبزی پروری نجاتگر معیشت دوران خشکسالی کشاورزان است/تولید  ۱۰ هزار و ۳۰۰تن ماهی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، وی ادامه داد: تجارب حاصله از تلفیق مراکز کشاورزی با پرورش ماهی نشانگر تولید آبزیان مرغوب، محصولات کشاورزی مطلوب، اثرات زیست محیطی بسیار خوب بر تولیدات کشاورزی، کاهش مصرف کود و سموم کشاورزی و نیز بهبود کیفیت خاک برای سالیان آتی است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به نقش موثر شیلات در اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و بیان کرد: این استان سالانه در کنار فعالیت کشاورزی و استفاده از آب بخش کشاورزی ظرفیت تولید ۲۵ هزار تن ماهی را دارد.
وی به رشد تولید آبزیان در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: تولید آبزیان در استان از ۲۷۶ تن سال ۱۳۷۴ به ۱۰ هزار و ۳۶۳ تن طی پارسال به ارزش اقتصادی ۸۰۹ میلیارد ریال رسید.
مهدیزاده افزود: در این چارچوب برای ۷۴۷ نفر اشتغال پایدار و مستقیم و برای دو هزار و ۲۴۱ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است. همچنین در این مدت سرانه مصرف ماهی به عنوان غذای سلامتی در خراسان رضوی از کمتر از یک کیلوگرم به ۶.۳ کیلوگرم افزایش یافته است.
وی گفت: اگر اعتبار لازم برای مطالعات منابع آب شور، امکانسنجی و انجام پروژه های تحقیقاتی پرورش گونه های جدید تامین شود امکان بهره گیری اقتصادی بیشتر از بخش تولید آبزیان در خراسان رضوی وجود دارد.
خراسان رضوی دارای ۱۵۰ مرکز پرورش ماهی سردآبی و هزار و ۲۶۰ مرکز پرورش ماهی گرم آبی است. پارسال ۱۰ هزار و ۳۶۲ تن ماهی در این استان تولید شد.  

 منبع:ایرنا

  پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.