رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: یک قطعه پرنده کمیاب و در معرض انقراض «طاووسک» توسط یک دوستدار محیط زیست به این اداره تحویل شد.

یک طاووسک کمیاب به محیط زیست اسفراین تحویل شد

به گزارش قدس آنلاین، روح الله لایق اظهار داشت: یک شهروند اسفراینی دیروز این پرنده کمیاب را در حوالی تصفیه خانه فاضلاب این شهر زخمی پیدا کرده بود.

وی افزود: طاووسک جزو پرندگان مهاجری است که در این فصل از سیبری به مناطق جنوبی مهاجرت می کند و گاهی نیز برای استراحت در آبگیرها و برکه های این شهرستان توقف می کند.

لایق گفت: پرنده زخمی اکنون در اداره محیط زیست اسفراین تحت مراقبت و تیمار است و پس از بهبود، در آبگیرهای حوالی سد اسفراین رهاسازی خواهد شد.

رئیس حفاظت محیط زیست اسفراین افزود: طاووسک، از پرندگان بومی گیلان، مازندران، جلگه خوزستان و سیستان و بلوچستان است که در خطه گیلان به دلیل خشکیدن نیزارها و شکار بی رویه در معرض انقراض قرار گرفته و شکار آن ممنوع شده است.

به گزارش ایرنا، طاووسک از خانواده یلوه و راسته درناسانان، پرنده ای بسیار محتاط است که معمولاً خود را از چشم ها مخفی ساخته و کمتر در فضای باز دیده می‌شود.

رنگ پر و بال این گونه به طور کلی آبی مایل به بنفش است که در سطح پشت پررنگ‌تر و روی گلو و سینه‌اش جلای فیروزه‌ای دارد.

پوشپرهای زیر دم طاووسک سفید خالص است و پاهای قرمزش دراز و پنجه‌هایی با انگشتانی بلند دارد به طوری که وی را قادر می‌سازد تا بر روی برگ‌ها و گیاهان شناور به خوبی راه رفته و غذای خود را جستجو کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.