سازمان مرکزی آمار فلسطین امروز سه شنبه اعلام کرد که تنها 11 درصد از خانواده های باریکه غزه به منبع امن آب شب دسترسی دارند و این بدین معنهاست که تنها یک دهم خانواده ها به منبع امن آب شرب دسترسی دارند.

تنها 11 درصد از خانواده های غزه به آب قابل شرب دسترسی دارند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در گزارش مرکز آمار فلسطین که همزمان با روز اسکان عرب ها صادر شده است، به این مساله اشاره شده است که 95 درصد از خانواده های کرانه باختری منبع امنی برای آب شرب در اختیار دارند.

این در حالی است که باریکه غزه به دلیل مخلوط شدن آب های زیر زمینی با فاضلاب ها و آب دریا، با کمبود آب شرب مواجه است و بر اساس گزارش کنفرانس سازمان تجارت و توسعه سازمان ملل "اونکتاد" در سال گذشته، غزه در آغاز سال 2020 غیر قابل سکونت خواهد شد که این مساله ناشی از بحران های آب و برق است.

در این گزارش نهاد سازمان ملل آمده است که جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری ساکنان باریکه غزه با کمک برکه های آب های ساحلی به عنوان آب شرب گوارا زندگی خود را ادامه می دهند، اما 95 درصد از این آب ها غیر قابل شرب است.

گفتنی است که در سراسر فلسطین (کرانه باختری و باریکه غزه) 62 درصد از خانواده های فلسطینی در منازلی سکونت دارند که از آب شرب برخوردار هستند. این آمار در شهرها به 58 درصد و در روستاها به 94 درصد و در اردوگاه ها نیز به 44 درصد رسیده است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.