همدان - حمیدرضا حاجی‌بابایی از اجرای طرح توریستی غار دستکند در روستای قلعه‌جوق خبر داد.

اجرای طرح توریستی غار دستکند در روستای قلعه‌جوق

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهرستان همدان در چند ماه اخیر چندین بار به حضور مسوولان هر بخش مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسات مستمری که با مسوولان و مدیران در رده‌های ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شد، تاکید بر پیگیری پروژه‌ها توسط شخص مدیر و گزارش‌گیری مستمر بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: در همین راستا با گروه‌های مختلف از مردم به عنوان بهره‌برداران، پیمانکاران، کارگران و مدیران هماهنگی‌های لازم به منظور کارآمدی بالاتر صورت گرفت.

وی افزود: در بخش قهاوند، مصوبه اجرای فاضلاب شهر قهاوند که در اجرای طرح مطالعاتی است، برای آغاز عملیات اجرایی پروژه هماهنگی‌های لازم دربخش تامین اعتبار صورت گرفته است.

حاجی‌بابایی گفت:‌ از عمده مشکلات قهاوند تامین آب شرب شهر در درازمدت است که با اخذ مجوز حفر چهار حلقه چاه جدید این مشکل حل می‌شود، ضمن اینکه عملیات اجرایی استخر قهاوند هم آغاز شده است.

وی افزود: در کنار راه‌های گردشگری امامزاده محسن(ع)، ابرو و چشین و روستاهای محور سد اکباتان که هر یک اعتبار خاص خود را دارد، پروژه راه مرادبلاغی با توجه به تصویب و تامین اعتبار ۱۰ میلیاردی در مجلس مصوب شده و برای تسریع در عملیات اجرایی آنها به منظور جذب اعتبارات ملی رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تصویب اجرای روکش ۱۰ کیلومتر از راه مرادبلاغی خبر داد و گفت: به منظور مشخص شدن پیمانکار پروژه باید جدیت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: مهمترین پروژه قهاوند احداث گاوداری ۶ هزار راسی با اعتبار اولیه ۱۰۷ میلیارد تومان است که می‌تواند منشا تحول منطقه در حوزه اقتصادی و تولیدی شود.

حاجی‌بابایی افزود: در شهرستان همدان نیز در بخش دامداری اجرای پروژه بز مورسیا با مشارکت بنیاد مستضعفان تصویب شده که با توجه به احیای طرح منطقه اقتصادی جهان‌آباد با اختصاص ۱۰۰۰ میلیون تومان و پروژه پل دسترسی به جهان‌آباد با ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند منشأ تحول اقتصادی در این شهرستان شود.

وی آغاز مطالعات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان فامنین و طرح توریستی غار دستکند در روستای قلعه‌جوق را از برنامه‌های دیگر توسعه فامنین برشمرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: در شهرستان همدان نیز علاوه بر اینکه مجتمع‌های آبرسانی روستاهای بخش مرکزی در حال پیگیری است، اجرای طرح توریستی خیابان اکباتان با محوریت بازدهی بالا برای کسبه این خیابان ابتدا در جلسه با حضور بازاریان ذینفع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با در نظر گرفتن مطالبات آنها مبنی بر روشنایی معابر این خیابان، نصب در ورودی در بازار فرش‌فروش‌ها، ایجاد ایستگاه اتوبوس و سایر موارد اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان مصوب شده است.

حاجی‌بابایی به تشکیل بیش از ۶۰ جلسه در یک ماه اخیر با مردم در روستاها و مناطق مختلف، معتمدین محلات، شوراها و شورایاری‌ها، کارمندان ادارات همدان، فامنین و قهاوند و مدیران را اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم و مسوولان بتواند زمینه‌ساز حل مشکلات موجود جامعه باشد.

منبع فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.