البرز- محمدعلی نجفی گفت: از وزارت خانه های ذیربط انتظار می رود با توجه به تولیدی که در داخل وجود دارد اجازه واردات کالاهای مشابه از خارج کشور را ندهند چراکه با جلوگیری از این روند می توان علاوه بر خودکفایی، تولید و اشتغال بیشتری را در کشور رقم زد.

نیمی از تسهیلات رونق تولید کشور در البرز جذب شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی استاندار البرز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که بعد از ظهر شنبه با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور و مدیرعامل بانک ملت در شرکت تجهیزات پزشکی سها ساوجبلاغ برگزار شد گفت:در استان البرز وبا تعامل و هم افزایی مجموعه مدیران در جهت تسهیل و رفع موانع تولید توفیقات ارزشمندی کسب شده است.

وی ادامه داد: تولید صافی های دیالیز جدیدی که در دستور کار شرکت سها قرار گرفته بخش قابل توجهی از خروج ارز که بمنظور واردات این امکان صرف می شد را کاهش می دهد.

استاندار البرز گفت: این صافی جدید که در شرکت تجهیزات پزشکی سها در البرز تولید می شود، زمان استفاده بیماران از دستگاه دیالیز را از ۴ ساعت به ۳ تا ۲ ساعت کاهش می دهد و در این راستا بخش مهمی از نیاز کشور در این بخش تامین می شود.

نجفی گفت: از وزارت خانه های ذیربط انتظار می رود با توجه به تولیدی که در داخل وجود دارد اجازه واردات کالاهای مشابه از خارج کشور را ندهند چراکه با جلوگیری از این روند می توان علاوه بر خودکفایی، تولید و اشتغال بیشتری را در کشور رقم زد.

وی با بیان اینکه به فعالیت های هلال احمر در کشور افتخار می کنیم، افزود: در استان با تعامل و هم افزایی مجموعه مدیران در جهت تسهیل و رفع موانع تولید توفیقات ارزشمندی کسب شده که این امر همچنان با قدرت دنبال می شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، البرز موفق به جذب حدود نیمی از تسهیلات رونق تولید کشور شد، که نشان از پویایی و جدیت مدیران استان در این بخش دارد.

وی گفت: مناطق ویژه دارویی و مجموعه پیام در البرز فرصت مغتنمی برای استان محسوب می شود.

رییس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این جلسه به جدیت استاندار البرز برای تقویت زیرساخت های استان اشاره کرد و گفت: این امر به پشتوانه تجارب ارزنده استاندار البرز به شکل مشهودی محقق شده است.

اصغر پیوندی افزود: جمعیت هلال احمر کشور با اهداف کاهش آلام و مشکلات مردم، ارتقا سلامت، تکریم شخصیت مردم و ترویج روحیه صلح، دوری و دوری از افراطی گری بعنوان یک نهاد قدرتمند مردمی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۵ میلیون صافی دیالیز در کشور نیاز است که این شرکت توانسته حدود نیمی از آن را تامین کرده و در اختیار ۵۴۰ مرکز دیالیز کشور قرار دهد.

پیوندی گفت: تولید صافی جدید دیالیز در این شرکت تاثیر بسزای در کاهش زمان دیالیز بیمار دارد.

در پایان این نشست از بخش های مختلف شرکت تولید تجهزات پزشکی سها با حضور استاندار البرز، رییس جمعیت هلال احمر کشور و مدیرعامل بانک ملت بازدید شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.