مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی گفت: در بخش جوانان و سازمان‌های مردم نهاد براساس برنامه ششم توسعه باید در سال 65 سازمان مردم نهاد در استان تشکیل گردد.

تشکیل 65 سازمان مردم نهاد در برنامه ششم توسعه
به گزارش قدس آنلاین ، فرزاد فتاحی در دیدار با فرمانداران شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن گفت: باید از ظرفیت مجامع مشورتی جوانان و سازمان‌های مردم نهاد درامر پیشبرد اهداف سازمان بویژه حوزه جوانان بیش تر بهره‌گیری گردد.
وی با اشاره به اینکه نشاط و شادی مردم از دیگر مباحثی است که باید با حمایت از ورزش‌های همگانی به‌ویژه برگزاری همایش‌های خانوادگی پیاده روی، کوهنوردی در دستور کار ادارات شهرستان قرار گیرد، بیان کرد: در شهرستان کاشمر سه پروژه نیمه‌تمام استخر در شهر و دو پروژه دیگر در بخش کوهسرخ از پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌دار است که امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبارات موردنیاز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این سه پروژه در شهرستان باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم طی تفاهم نامه‌ای در صورتیکه در روستاها زیرسازی و فنس کشی زمین ورزشی با مشارکت مردم انجام شود چمن مصنوعی آن را تامین نماییم.
اختصاص یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به ورزش خلیل آباد
وی در ادامه به وضعیت پروژه‌های ورزشی شهرستان خلیل آباد اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای سالن ورزشی روستای محمدآباد و 200 میلیون تومان برای تعمیرات نیز در نظر گرفته شده است.
فتاحی با اشاره به اینکه سعی و تلاش داریم با کمک‌های خوبی در این قسمت به شهرستان‌ها داشته باشیم، اظهار کرد: بحث استخر خلیل آباد در سازمان مدیریت مطرح شد و با توجه به اینکه بخش خصوصی اقدام به ساخت استخر داشته، طبیعتا سیاست ما حمایت از  این بخش خواهد بود.
وی با اعلام اینکه وجود دو استخر در این شهرستان جوابگو نخواهد بود و مشکلاتی نیز در پی دارد، افزود: برای تکمیل پروژه استخر خلیل‌آباد برنامه‌ای نداریم تا راهکاری برای این موضوع در آینده دیده شود و با تغییر کاربری، فضای جدیدی را در آنجا شاهد باشیم.
فتاحی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیتی که مردم به لحاظ اقتصادی دارند چشم و امید مردم نیز به برنامه‌های ورزشی به خاطر نشاطی که ایجاد می‌کند است، عنوان کرد: امیدواریم مجموعه فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها شهرستان همانند گذشته کمک لازم را به ورزش و جوانان داشته باشند تا این اداره بتواند چرخ ورزش را به گردش در بیاورند.
وی اظهار کرد: خیرین اگر پای کار باشند و پروژه‌هایی را آغاز کنند آمادگی داریم که برای تکمیل آن از منابع ملی کمک کنیم.
بردسکن تنها شهرستانی است که پروژه نیمه تمام ندارد
وی در ادامه به وضعیت پروژه‌های ورزشی بردسکن اشاره کرد و گفت: تا سال آینده پروژه چمن مصنوعی در سه شهر بردسکن، انابد و شهرآباد انجام کمی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، ایجاد چمن مصنوعی از برنامه‌های این اداره کل برای بردسکن و شهرهای تحت پوشش این شهرستان است.
وی با اعلام اینکه شهرستان بردسکن از لحاظ امکانات و ورزشکار در رتبه‌ای خوب در استان جای دارد، گفت: فضاهای ورزشی این شهرستان اکثرا به بهره‌برداری رسیده است بر همین اساس در برنامه اداره کل، در سالجاری و سال آینده متمرکز روی تعمیر و بهسازی این فضاها خواهد بود.
فتاحی حمایت از تیم‌های ورزشی را در حد توان از ماموریت‌های ذاتی این اداره کل نام برد و گفت: بردسکن تنها شهرستانی است که پروژه نیمه تمام ندارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه از برگزاری 700 برنامه ورزشی در سطح استان اعم از جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات فرهنگی، ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود: توسعه ورزش دربین خانواده‌ها از مهمترین برنامه‌های مجموعه دستگاه ورزش در استان و شهرستان‌ها است.
فضاهای ورزشی موجود جوابگوی نیاز علاقه مندان نیست
در این دیدار فرماندار کاشمر با بیان اینکه شهرستان کاشمر دارای دو بخش مرکزی و کوهسرخ با جمعیت بالغ بر 168هزار نفر است، گفت: فضاهای ورزشی موجود درشهرستان با توجه به تراکم جمعیت به ویژه در روستاها جوابگوی نیاز علاقه مندان و ورزشکاران نیست.
محمدعلی نبی‌پور با اشاره به جمعیت بالای علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی و استقبال از سالن‌های ورزشی در شهرستان بیان کرد: این جمعیت علاقه مند یک پتانسیل بالایی در زمینه ورزش است.
وی با تاکید براینکه فضاهای ورزشی شهرستان به دلیل عمر بالا و فرسودگی نیازمند توجه ویژه برای بهسازی و بازسازی  است، به فعالیت مجمع جوانان و سازمان مردم نهاد فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خانه جوان که زمین آن هم مشخص گردیده از خواسته‌های شهرستان در حوزه جوانان است.
فرماندار کاشمر از دیگر خواسته‌های شهرستان را کمبود فضاهای ورزشی در بخش کوهسرخ بیان کرد و افزود: احداث زمین ورزشی چمن مصنوعی از مهمترین درخواست‌ها در سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان بود که مورد موافقت قرار گرفت و نیازمند پیگیری است که امیدواریم با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان محقق گردد.
وی همچنین ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه را از سیاست‌های کلان دولت دانست و اظهار کرد: باید با هم افزایی و اجرای ورزش‌های همگانی این مهم در سطح شهرستان علی‌رغم اینکه اقدامات خوبی شده است محقق گردد.
نبی پور همچنین حمایت مالی از هیأت‌های ورزشی در شهرستان را با توجه به خیل عظیم علاقه به ورزش در سطح جوانان و نوجوانان کاشمری خواستار شد.
تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از درخواست ها و مطالبات جدی خلیل‌آباد
در ادامه سفر مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، بحث عدالت را در توزیع اعتبارات مدنظر داشته باشد، بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از درخواست‌ها و مطالبات جدی جوانان شهرستان خلیل آباد است.
مجتبی شاکری با اعلام اینکه بسیاری از اعتبارات در مراکز استان‌ها هزینه شده است، عنوان کرد: پروژه استخر شهرستان از سال 88 شروع شده که تنها 27درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 250 میلیون تومان در آنجا هزینه شده و تا به امروز رها شده است.
وی با بیان اینکه استادیوم ورزشی شهید علوی نژاد از سال 85 با 80درصد پیشرفت فیزیکی روبرو است، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان فاقد ساختمان اداری است.
فرماندار خلیل آباد همچنین با اشاره به اینکه در حوزه اعتبارات در گذشته با شهرستان‌ها شاید نامهربانی شده و اعتبارات کمتری را به شهرستان‌ها اختصاص داده اند، بیان کرد: اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در شهرستان خلیل آباد بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با مدیریت جدید و توانمند خود، بحث عدالت را در توزیع اعتبارات مدنظر داشته باشند، گفت: شهرستان‌هایی که از اعتبارات کم بهره بوده‌اند و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان در توزیع اعتبارات در اولویت قرار گیرند.
شاکری با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از درخواست‌ها و مطالبات جدی جوانان شهرستان خلیل آباد است، افزود: با توجه به اینکه رویکرد حوزه ورزش توجه به مناطق محروم و کم برخوردار و روستایی و کشف استعدادهای ورزشی است چندین روستای پرجمعیت در شهرستان داریم که نیازمند توجه ویژه هستند.
وی در پایان یادآور شد: روستای جابوز قریب به 4500 نفر جمعیت دارد و در بسیاری از مسابقات ورزشی سرآمد هستند و مقام‌های بسیاری در حوزه ورزش دارند، اما متاسفانه از ابتدایی ترین امکانات ورزشی بی بهره‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به منطقه ترشیز از پروژه‌های سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن بازدید کرد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.