ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی کلینیک ویژه با تعرفه دولتی به بیش از ۱۴۰ هزار نفر مردم تحت پوشش منطقه کم برخوردار سیدی گام بزرگی در جهت تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری همه اقشار جامعه از خدمات درمانی است.

برخورداری ۱۴۰ هزار نفر در منطقه کم‌برخوردار سیدی از امکانات درمانی

این مطلب را دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه جلسه مشترک دانشگاه با معتمدین محل و رابطین بهداشت منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد و افزود: این کلینیک با امکانات درمانگاه عمومی (تزریقات، پانسمان، نوارقلب و...)، اورژانس ۱۱۵، خدمات تخصصی و فوق تخصصی اطفال، زنان، داخلی، جراحی عمومی، پوست، طب سنتی و حجامت تحت نظر پزشکان فعال می‌باشد و برای رفاه مردم این منطقه و بیماران برای راه‌اندازی داروخانه نیز با بخش خصوصی هماهنگ شده و بزودی داروخانه این مرکز نیز افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص نحوه مراجعه به این مرکز گفت: ساکنین این منطقه می‌توانند به صورت حضوری یا از طریق سایت  WWW.nobat.mums.ac.ir برای پزشکان متخصص و فوق تخصص نوبت بگیرند.

وی با بیان اینکه کلینیک ویژه سیدی به عنوان اولین کلینیک ویژه مستقل در استان خراسان راه اندازی شده، اظهار داشت: با اینکه ۷/۵ میلیارد تومان هزینه ساخت و ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات توسط معاونت توسعه دانشگاه اقدام بسیار بزرگی جهت رفاه ساکنین این منطقه به شمار می‌آید با این حال برای توسعه این مرکز و ارائه خدمات بیشتر به مردم منطقه سیدی و حومه که دیگر نیاز به ارجاع به بیمارستان امام رضا(ع) و قائم (عج) نداشته باشند نیازمند مشارکت خیرین و تأمین هزینه‌های بیشتری هستیم، زیرا زمین این کلینیک به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع از سوی خیر نیک اندیش آقای علی اصغر قادری اهدا شده است. وی افزود: در صورت مشارکت سایر خیرین از طریق مشارکت با دانشگاه می‌توانیم بهترین و بیشترین خدمات بهداشتی درمانی را به مردم این منطقه و مناطق ملک آباد و جیم آباد و...بدهیم.

معاون درمان دانشگاه، نقش رسانه‌ها را در اطلاع رسانی و آگاهی مردم منطقه از امکانات تخصصی این کلینیک بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: پزشکان متخصص و فوق تخصصی که در بیمارستان قائم (عج) نوبت دهی آن‌ها برای بیماران بسختی انجام می‌شود با نیت خیر به این کلینیک می‌آیند تا مردم این منطقه را پوشش دهند.

دکتر بدیعی به فعالیت مرکز توسعه سلامت بانوان دانشگاه در این کلینیک اشاره و اظهار داشت: در این مرکز افزون بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز بانوان و توانمند سازی کلاس‌های آموزشی، هنری، ورزشی و... نیز برای بانوان تشکیل و بانوان این منطقه می‌توانند در این کلاس‌ها به طور رایگان شرکت نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.