تازه وارد های خارجی استقلال هنوز نتوانستند در ترکیب این تیم اثر گذار باشند.

عملکرد ضعیف خارجی‌های "استقلال" در لیگ برتر

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، شفر و استقلال در کنار تمامی انتقادات و مشکلات فصل اخیر که البته در سه هفته گذشته به حداقل رسیده بود، با موضوع خرید بازیکنان خارجی خود دست و پنجه نرم می کنند. بازیکنان خارجی که انتظارات از آنها فوق العاده بالا است اما نمایش آنها فعلا در حد و اندازه های بازیکنان معمولی لیگ برتر نیست.

استقلال فصل گذشته دو خارجی اثر گذار و بسیار آماده در اختیار داشت که جای خالی آنها با نمایشی که دو بازیکن جانشین داشتند، بسیار محسوس است و بسیاری از هواداران با وجود گذشت ۱۰ هفته از شروع لیگ همچنان سراغ آنها را می گیرند.
با گذشت ثلث لیگ اما بازیکنان خارجی استقلال خیلی چنگی به دل نزدند تا به همین مناسبت به بررسی عملکرد آنها بپردازیم.


الحاجی گرو؛ از سوئد آمده بی طرفدار!

بسیاری از منتقدان از روز اول نسبت به خرید گرو نقد داشتند؛ گرو بازیکن با کارنامه ای نبود اما در لیگ متوسط سوئد به میدان می رفت و از نظر وضعیت فیزیکی شباهت زیادی به تیام برای استقلال داشت و می توانست در حفظ توپ به این تیم کمک کند.

کادرفنی استقلال عقیده دارند تیام نیز فصل گذشته قبل از آمدن به استقلال شرایط خوبی نداشت و بسیاری عقیده داشتند او نمی تواند به تیم کمک کند اما تیام توانست عملکرد فوق العاده ای داشته باشد و این موضوع درباره گرو نیز صدق می کند؛ به ویژه آنکه گرو بر خلاف تیام در کوران مسابقات بود و حتی مانند تیام نیم فصل نیز از مسابقات بیرون نمانده بود.

گرو اما فرسنگ ها از تیام فاصله دارد و تقریبا هیچ نکته مثبتی درباره او به چشم نمی خورد تا شفر حالا تحت فشار قرار بگیرد. سرمربی استقلال اما به رسم حرفه ای گری همچنان از او حمایت می کند و می گوید گرو نیز فصل گذشته می توانست عملکردی مانند تیام داشته باشد؛ موضوعی که البته با مقایسه خط میانی استقلال در فصل گذشته و فصل جاری می تواند مهم و کلیدی داشته باشد.

این مهاجم اما حالا فرصت زیادی ندارد؛ شفر هم حتی اگر به او اعتقاد داشته باشد شاید این بار مدیران استقلال خیلی به او فرصت ندهند تا مهاجم بی طرفدار آبی ها، خیلی زود به کشور خود بازگردد.


نویمایر؛ سوئیسی آلمانی کم تحرک!

بزرگترین ایراد جپاروف در فصل گذشته، عدم تحرک او در زمین به ویژه زمانیکه استقلال توپ را در اختیار نداشت، بود. سرور اما همه کاره استقلال در زمین بود و به اندازه ای تاثیر گذار بود که شفر حتی این نقص را نیز جدی نمی گرفت.

نویمایر جانشین سرور شد و بر خلاف تیام و گرو که جانشین ارزانتر از بازیکن سابق بود، نویمایر با مبلغی سنگین تر به استقلال آمد تا آبی ها در این مورد حتی صرفه جویی نیز نکرده باشند. بازیکن همیشه مصدوم استقلال دیروز مانند دیدار با السد اما به صورت ناگهانی جانشین علی کریمی شد.

نویمایر در این دیدار هم مانند دیدارهای قبلی نمایش فوق العاده ای نداشت و سبک بازی او شبیه به بازیکنانی مانند جپاروف و مسلمان بود؛ کم تحرک در زمانی که تیم صاحب توپ است اما در ارسال پاس های بلند و زدن ضربات بغل پا، دقیق و ظریف.

با این وجود نویمایر در این دیدار هم نتوانست به شفر کمک کند و هواداران استقلال نسبت به عملکرد او نیز منتقد بودند و عقیده داشتند که این بازیکن جانشین مناسبی برای سرور جپاروف نبوده است؛ انتقادی که البته خیلی غیر منطقی نیست.

طارق همام؛ بشار، کرار یا هوار؟

بازیکنان عراقی در فوتبال ایران سرنوشت های منحصر به فرد داشتند. بشار رسن ستاره پرسپولیس است و کرار نمادی برای بی انضباطی در کنار کیفیت بالای فنی. هوار ملامحمد دیگر چهره عراقی فوتبال ایران نیز روزهای کم و کم اثری را در فوتبال ایران داشت.

طارق همام اما هنوز تکلیف خود را روشن نکرده است. برخی دقایق مانند بشار ستاره تیم در زمین است اما این موضوع خیلی دنباله دار نیست. در بی انضباطی هر چند با کرار فاصله دارد اما به این بازیکن بی شباهت نیست و فعلا دو جنجال بزرگ را پشت سر گذاشته است. در سبک فوتبالی نیز مانند هوار ملا محمد در زمین حضور دارد و به نظر می رسد خیلی علاقه ای برای تبدیل شدن به یک ستاره را ندارد و هنوز نتوانسته خود را در استقلال و فوتبال ایران جا بیندازد.

طارق مطمئنا بهتر از دو خرید دیگر استقلال است اما به نظر می رسد مشکل او فعلا بیشتر معطوف به خارج از زمین و بحث انگیزشی باشد. همام می تواند با توجه و تمرکز بیشتر با توجه به کیفیت بالاتر نسبت به دو بازیکن دیگر، خارجی موفق استقلال باشد اما کادرفنی باید برای این بازیکن وقت بیشتری اختصاص دهند تا این استعداد عراقی که می تواند در پایان فصل منبع درآمد جذابی برای ترانسفر شدن باشد، در این فصل عصای دست شفر باشد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.