مدیر آموزش و پرورش خلیل‌آباد از تعطیل شدن خوابگاه دانش‌آموزی کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

خوابگاه دانش آموزی کمیته امداد خلیل‌آباد تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن صداقتی مدیر آموزش  وپرورش خلیل آباد گفت: در سال جاری خوابگاه دانش‌آموزی کمیته امداد این شهرستان تعطیل شده است که تعطیلی این خوابگاه مشکلاتی را برای دانش‌آموزان محروم به دنبال داشته است و آنان برای رفع مشکل خود به آموزش و پرورش مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خوابگاه‌های دانش‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش دایر است بر همین اساس و برابر سیاست‌های کمیته امداد اعلام شده برای پرهیز از موازی کاری خوابگاه زیر پوشش کمیته امداد تعطیل شود.

مدیر آموزش و پرورش خلیل‌آباد با اشاره به اینکه تعطیلی این خوابگاه مشکلاتی را برای آموزش و پرورش به وجود می‌آورد، بیان کرد: آموزش و پرورش این شهرستان تنها در یک سری مدارس خاص همانند مدرسه نمونه و کاردانش‌ها که قوانین خاص خود را دارند، خوابگاه دارد.

وی افزود: در مقطع متوسطه نظری خوابگاه دانش‌آموزی نداریم و در مدارس نمونه به دلیل قوانین و مقرراتی که دارند پذیرش امکان پذیر نیست.

صداقتی گفت: چون ما متولی دانش آموزان هستیم اعلام کرده‌ایم اگر کمیته‌امداد این فضا را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد برای دایر کردن خوابگاه، تامین نیرو و سرانه غذایی هیچ محدودیتی نداریم و پاسخگو خواهیم بود، همچنین با توجه به اینکه این خوابگاه منحصر به خود خلیلآباد نبوده و دانش آموزانی از کاشمر و بردسکن نیز داشته‌است به همین دلیل از زمان تعطیل شدن خوابگاه، دانش آموزان مجبور به رفت و آمد هستند.

وی عنوان کرد: براساس آنچه پیگیری شده گویا استان با واگذاری این فضا موافقت کرده اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل رفع شود.

مدیر آموزش و پرورش خلیل‌آباد با اعلام اینکه در حد امکان و فضایی که داشتیم توانسته‌ایم تعدادی از دانش آموزان این خوابگاه را پذیرش کنیم، اظهار کرد: حدود ۴۰ نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه یک و دو از این خوابگاه استفاده می‌کردند.

وی افزود: اکنون آموزش و پرورش خلیل‌آباد دارای ۶ خوابگاه دختر و پسر با ۲۸۰ دانش‌آموز در شهرستان است؛ در حال حاضر مشکلی از نظر کمبود فضا در خوابگاه‌ها نداریم و همین میزان جوابگو است. معتقدیم تا زمانی که دانش‌آموز مشکل خاصی ندارد نباید از خوابگاه استفاده کند و بدون شک مراقبت در خانه‌ها بهتر از خوابگاه صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه اکنون خوابگاه‌ها به صورت مشارکتی اداره می شوند، به وضعیت سرانه خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک مرتبه سرانه مربوطه واریز شده و همچنین سرانه آموزش و پرورش متفاوت واریز می شود و هر مقطع، روستا، شهر و مناطق محروم و برخوردار متفاوت است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.