۴ نفر دامدار که بصورت غیرمجاز گوسفندان خود را وارد پارک ملی تندوره نموده بوند، هر کدام طی احکام جداگانه ای به ۳ سال حبس محکوم شدند.

عوامل تعلیف غیرمجاز در پارک ملی تندوره به سه سال حبس محکوم شدند

به گزارش قدس آنلاین، حسین اصلاحی در تشریح خبر فوق افزود : از آنجا که ورود دام به دلیل انتقال بیماری از دامهای اهلی به حیات وحش ممنوع و جرم محسوب میگردد و در پی هشدارهای مداوم پرسنل این اداره به دامداران حاشیه ی پارک ملی تندوره درگز، ۴ نفر از دامداران درگزی که توجهی به اخطارهای مامورین نداشتند، پس از تشکیل پرونده تخلف و ارجاع آن به دادسرا و صدور کیفرخواست از سوی قاضی پرونده طی احکام جداگانه ای هر کدام از متخلفین به ۳ سال حبس محکوم شدند  .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در ادامه بیان داشت : از بین بردن رستنیها، تعلیف، تخریب و هرگونه تجاوز در پارکهای ملی براساس ماده ی ۸ آئین نامه ی اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ممنوع و براساس بند ج ماده ی ۱۲ قانون شکار و صید برای آن جرم انگاری شده است. ورود دام علاوه بر انتقال بیماری به حیات وحش باعث به مخاطره انداختن تنوع زیستی موجود و تخریب زیستگاه می شود و مشاهده شده بابت عدم دقت در این موضوع حیات وحش یک منطقه تقریبا از بین رفته و احیاء آن امری محال می باشد و حفاظت پرسنل یگان پارک ملی تندوره درگز علاوه بر اجرای قانون بجهت ایمن نگهداشتن تنوع زیستی پارک می باشد ضمن اینکه در مواردی بیماریهایی بین انسان و دام مشترک می باشد که می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد که برای حفظ سلامت افراد این موضوع امری غیرقابل اجتناب خواهد بود.
اصلاحی در پایان گفت : از همه ی دامداران عزیز و همشهریان گرانقدر تقاضا داریم بجهت جلوگیری از هرگونه چالش اینچنینی و حفظ تنوع زیستی از ورود به پارک ملی تندوره تحت هر عنوان خودداری نمایند  .

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.