مدیر عامل به نشر گفت: ۱۷۰عنوان محصول فرهنگی با بهره‌گیری از بناهای حرم مطهر رضوی و هنر معماری اسلامی در به‌نشر تولید شده است.

تولید ۱۷۰نوع محصول فرهنگی هنر معماری اسلامی توسط آستان قدس/به‌نشر گلدسته تولید کرد

به گزارش قدس آنلاین، سعیدی گفت: به‌نشر به عنوان یکی از بزرگترین ناشران کشور، با توجه به نیاز مخاطبان در کنار نشر کتاب اقدام به تولید محصولات فرهنگی با عنوان «گلدسته» کرده است. 
وی ادامه داد: در مجموعه «گلدسته» جدیدترین محصولات فرهنگی با نگاه ایرانی اسلامی و برگرفته از فضاها و بناهای حرم مطهر رضوی برای ارائه به بازار نوشت‌افزار و کالای فرهنگی کشور تولید می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه به‌نشر در راستای عمل به بند پنجم حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی که بر تولید محصول فرهنگی با نگاه به معماری حرم مطهر رضوی تاکید می‌کند، اقدام به تولید محصولات گلدسته کرده است، افزود: تاکنون ۸ محصول فرهنگی از جمله دفتر و دفترچه، لیوان، ساک دستی، مدال سینه(پیکسل)، شاسی، کاشی، کاغذ کادو و ساعت دیواری با طرح‌های رضوی و برگرفته از طرح‌های موجود در معماری به‌کار رفته در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهررضوی در به‌نشر تولید شده که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.
این مدیرانتشاراتی با بیان اینکه محصولات فرهنگی تولید شده در دسته‌های موضوعی کودک، نوجوان، جوانان و بزرگسال هستند، ادامه داد: در تولید محصولات فرهنگی برای کودکان سعی شده است از تصاویر کتاب‌های رضوی و محصولات فرهنگی بزرگسالان نیز از تصاویر بناهای حرم مطهر رضوی استفاده شود.
او تصریح کرد: نوشت افزارهای تولید شده به‌نشر از بهترین مواد تهیه شده است و برای طراحی جلد دفاتر از چوب، نمد، چرم استفاده شده است که در فروشگاه‌های به‌نشر در دسترس عموم مردم قرار دارد.
وی ادامه داد: به‌نشر در نظر دارد فاز دوم تولید نوشت افزار را با طرح اشیاء موزه آستان قدس رضوی و فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی تهیه کند.
سعیدی با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی به‌نشر موفق به کسب جایزه «فیروزه» شده است، یادآور شد: در سال گذشته محصولات فرهنگی به‌نشر با نشان گلدسته در سومین جشنواره «کالاهای فرهنگی جایزه فیروزه» به دلیل تلاش برای پژوهش و تولید کالای فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی، تنوع و خلاقیت در بکارگیری طرح‌های سنتی و کیفیت مواد اولیه حائز رتبه شد.
منبع:آستان نیوز
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.