همدان- حسینعلی شهریاری گفت: باید پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را جدی بگیریم و اجازه ندهیم که مردم بیمار شوند.

باید پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها را جدی بگیریم

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی شهریاری  دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار داشت: سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان خیرین سلامت کشور کمک کرده‌اند، گفت: درمان هزینه‌بر است و هیچ کشوری به تنهایی نتوانسته از عهده هزینه‌های آن برآید و همواره نیاز به حضور خیرین بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اصل ۲۹ قانونی اساسی کشور بهداشت رایگان است، افزود: اما باید در حوزه درمان از مردم کمک گرفته شود تا  رنج بیماران کاهش پیدا کند.باید سعی کنیم مردم بیمار نشوند چراکه درمان هزینه بسیار سنگین دارد. باید پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را جدی بگیریم و اجازه ندهیم که مردم بیمار شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در این زمینه آنچنان اقدامی صورت نگرفته و به سبک زندگی که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده توجه نشده است، افزود: تاکنون مجلس نیز نتوانسته در راستای تغییر سبک زندگی مردم گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تغذیه در کشور مناسب نیست و بسیاری از مواد غذایی مورد مصرف در آینده ما را دچار مشکل خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با چاقی بیماری های دیابت، قلب و عروق، سرطان ... در کمین افراد است و باید مواظب بود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طرح تحول سلامت اقدامات خوبی انجام شد اما متاسفانه مشکلات بودجه‌ای  مطرح است که اگر توسط دولت و مجلس حل نشود، امکان دارد دوباره بیماران در بیمارستان‌های دولتی مشکل پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.