مدیر ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان از برگزاری نشست‌های تخصصی حوزه علمیه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد خبر داد.

نشست‌های تخصصی حوزه علمیه در نمایشگاه کتاب مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هادی حصاری  اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان برای پنجمین سال پیاپی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد حاضر شده و در بیستمین دوره برگزاری این نمایشگاه تعداد ۲۷ غرفه فعال دارد و این غرفه‌ها که در سالن فردوسی واقع شده به مشاوره‌های تخصصی، پژوهشی و اعتقادی در موضوعات مختلف می‌پردازد.

وی افزود: هدف از حضور حوزه علمیه خراسان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد ایجاد پل ارتباطی و مشاوره‌ای با عموم مردم در زمینه‌ها و موضوعات مختلف اجتماعی، حضور علمی و آشنایی عموم مردم با این حوزه انقلابی بوده است.

مدیر ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به موضوعات مشاوره‌ای در نمایشگاه بیستم، خاطرنشان کرد: مشاوره‌ها در زمینه‌های ازدواج و همسرداری، تربیت فرزند، مهارت‌های زندگی، جمعیت و فرزندآوری، دین، رسانه و فضای مجازی، مهدویت (عج) و آخرالزمان، ادیان و فرق، پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگویی به سؤالات اعتقادی، مشاوره‌های قرآنی، تحصیل در حوزه علمیه و مشاوره پژوهشی، خواهد بود.

حصاری با بیان اینکه برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی نیز در این نمایشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، ایجاد ایستگاه کودک جهت انتقال مفاهیم دینی با قصه‌گویی، بازی و سرگرمی و برپایی نمایشگاه تجسمی مفهومی با عنوان "خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی" از برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی، اداره پذیرش و مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، مؤسسه پژوهشی فراگستر محقق، موسسه مطالعات راهبردی حق پژوهی، هیئت اندیشه ورز هنر، رسانه و فضای مجازی، مرکز تخصصی مهدویت(ع)، مراکز و مؤسسه‌هایی هستند که در این نمایشگاه با معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان همکاری دارند.

مدیر ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با توجه به تأکیدات آیت‌الله عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در ایام برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد و در راستای تحول و پاسخگویی به نیازهای جامعه هر روز یک نشست علمی و تخصصی را در غرفه سرای اهل قلم برگزار می‌کند.

حصاری در خصوص موضوعات ۷ نشست علمی و تخصصی حوزه علمیه خراسان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد، بیان کرد: این نشست‌ها با موضوعات سبک زنذگی اسلامی توسط حجت‌الاسلام سیدعلی کاظمی، تربیت دینی فرزند توسط حجت‌الاسلام مسلم داودی‌نژاد، جمعیت و فرزندآوری توسط علی‌اکبر محزون، راه‌های تقویت باورهای دینی خانواده توسط حجت‌الاسلام حجت هاشم‌زئی، نقش همسران در زندگی دینی توسط حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ‌ موسوی، شیوه‌های ارتباط با نوجوانان توسط حجت‌الاسلام مسلم داودی‌نژاد و خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی توسط حجت‌الاسلام حمید محمدی از ساعت ۱۹ تا ۲۰ در محل سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.