معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: دیده بانان مردمی به عنوان گروه های فعال در حوزه پیشگیری از وقوع جرم می توانند با یگان حفاظت از محیط زیست همراه شوند.

دیده بانان مردمی می توانند با یگان حفاظت از محیط زیست همراه شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید امیر مرتضوی  درنشست با مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: پیش بینی و شناسایی آسیب های حوزه محیط زیست نخستین گام در جهت کاهش تخلفات است وبرای رفع موانع این حوزه لازم است با نگاهی پیشگیرانه، مناطق و موضوعاتی که بیشتر به حوزه قضا ارجاع می شود مورد بررسی قرار گرفته و اولویت های نیازمند برخورد قضایی در حوزه محیط زیست احصاء شود.

وی افزود: در این راستا باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد که می تواند در دستیابی به نتایج و اولویت های سازمانی موثر باشد به طور منطقی استفاده شود همچنین استفاده از ظرفیت کارگروه های ۲۴ گانه درحوزه پیشگیری از وقوع جرم دراستان یکی از موضوعات قابل اعتنا در حوزه مدیریت زیست محیطی است و دیده بانان مردمی به عنوان گروه های فعال در حوزه پیشگیری از وقوع جرم می توانند با یگان حفاظت محیط زیست استان و به عنوان حامیان طبیعت همراه شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: بهره مندی از قضات با سواد زیست محیطی بالا دراستان پتانسیل ارزشمندی است و باید تعاملات  موثری بین ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها با عوامل قضایی آن شهرستان برقرار شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.