گیلان-احمدعلی شهیدی گفت: واحدهای تولیدی که بیرون از شهرک های صنعتی هستند میتوانند زیر پوشش حمایت صندوق ضمانت از صنایع کوچک قرار بگیرند .

راه‌اندازی مجدد  ۵۹ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیر فعال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، احمدعلی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، در خصوص سیاستهای این شرکت درحمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با توجه به شعار امسال حمایت از کالای ایرانی بیان داشت : شعار امسال مقام معظم رهبری دارای سه جنبه است؛ نگاه و حمایت دولت از بخش صنعتی برای تولید کالاهای با کیفیت تر و افزایش بهره وری توسط تولید کنندگان ، ارایه خدمات و پشتیبانی بیشتراز کالاهای تولید شده برای استقبال مردم و وظیقه مندی مردم با توجه به شرایط کشور و احساس مسوولیت برای خریدکالای تولید داخل.

وی در ادامه افزود : امیدواریم با تلاشی که دولت در این باره دارد همه این حمایتها صورت بگیرد. لذا با توجه به اینکه در شهرکهای صنعتی واحدهای کوچک و متوسط مستقرهستند سیاست شرکت شهرکهای صنعتی حمایت از همه صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی است و بعضا چتر حمایت این شرکت به صنایع خارج از شهرک های صنعتی نیز گسترده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : واحدهای تولیدی که بیرون از شهرک های صنعتی هستند می‌توانند زیر پوشش حمایت صندوق ضمانت از صنایع کوچک قرار بگیرند و تا ۳ میلیارد تومان از ضمانت نامه این صندوق از بانکهای کشور وام دریافت کنند.

وی افزود: ازجمله موارد حمایتی دیگر که داریم بخش اموزش است که دوره های کاملا رایگان درسطوح مدیریتی، کارشناسی و کارگری داریم و سعی میکنیم ابتدا نیاز آموزشی هر واحد صنعتی را احصا کرده و آموزشهای مورد نیاز را به آنها تشریح کنیم. این کار به ارتقا بهر وری این واحدها کمک می کند.

شهیدی در خصوص پایش واحدهای صنعتی در استان بیان داشت : واحدهای صنعتی فعال ، نیمه فعال و راکد را پایش می کنیم. درهر مرحله ابتدا با کمک های کارشناسی و سپس با تشکیل کمیته های مختلف به واحدهای صنعتی کمک می کنیم. بیشتر این پایش ها درکارگروه رفع موانع تولید استانداری مطرح می شود و تصمیماتی برای حمایت از واحدهای صنعتی گرفته می شود.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص تعداد واحدهای فعال و راکد در شهرک‌های صنعتی استان، بیان داشت: در حال حاضر در سطح شهرکهای صنعتی استان گیلان بیش از ۱۵۰۰ قرارداد داریم که چیزی حدود ۸۳۲ واحد به بهره برداری رسیدند و با حمایت هایی که شهرکهای صنعتی انجام می دهد در سال گذشته ۵۹  واحد به بهره برداری رسیده غیر فعال مجددا راه اندازی شد و امسال نیز برخی از این واحدها به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.