۷۰ درصد منازل مورد تعهد کمیته امداد خراسان رضوی در سال جاری در روستاها بنا شده است.

 ساخت ۷۰ درصد منازل کمیته امداد در روستاهای خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: بین ۶۰ تا ۶۵ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که غالب افراد به دلیل فوت سرپرست، سالمندی وازکارافتادگی تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

حبیب‌الله آسوده افزود: بنابر رویکرد مشترک کمیته امداد و معاونت توسعه روستایی در سال جاری بر گسترش اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی تأکید شده است. به این ترتیب در خراسان رضوی ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده، البته پرونده‌هایی که در «سامانه کارا» ثبت و ارسال شده به اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد. به هر روی تاکنون ۵ درصد اعتبارات جذب شده که امیدواریم با همکاری بانک‌های مربوط شرایط مناسبی را درجهت جذب اعتبارات برای طرح‌های روستایی داشته باشیم؛ چرا که توجه به این مقوله می‌تواند سبب رشد اشتغال روستایی شده و مانع از مهاجرت به کلانشهرها شود.

حبیب‌الله آسوده با اشاره به چالش‌های اشتغال‌زایی و توسعه در روستاها تصریح می‌کند: ضمانت تسهیلات جهت دریافت تسهیلات اشتغال و مسکن بخشی از مشکلات به شمار می‌آید، چنان که این قضیه موجب شده روند ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌هایی همانند مقاوم‌سازی با کندی انجام شود. البته سعی شده شرایط برای دریافت تسهیلات مناسب شود و همچنین در سال جاری کمیته امداد ۷۰ درصد مسکن مورد نظر را در روستاها ساخته است. به این ترتیب در هفت ماه گذشته ۱۳۰۰ بنا در روستاها تحویل شده یا مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.