رئیس کتابخانه گویای رضوی از اهدای بیش از ۵ هزار کتاب صوتی به کتابخانه نابینایان نیشابور خبر داد.

اهدای  ۶۰۰۰ کتاب گویاتوسط کتابخانه آستان قدس رضوی به نابینایان نیشابوری

به گزارش قدس آنلاین، علی وظیفه‌دان در این باره گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از پنج هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب صوتی در سه مرحله توسط کتابخانه گویای رضوی از کتابخانه‌های وابسته به آستان ‌قدس‌ رضوی در مشهد به کتابخانه نابینایان دکتر علی شریعتی نیشابور اهدا شده است.
وی ادبیات، روان‌شناسی، علوم اسلامی، تاریخ، آموزش زبان انگلیسی، عربی، جامعه‌شناسی و حقوق را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که کتاب صوتی آن به این کتابخانه اهدا شده است.
رئیس کتابخانه گویای رضوی در خصوص ارائه خدمات کتابخانه گویای رضوی گفت: این کتابخانه علاوه بر ارائه خدمات حضوری به مراجعان، فهرست منابع درخواستی اعضا و مراکز را از طریق سایت و تلفن کتابخانه گویای رضوی دریافت کرده و پس از بررسی و آماده‌سازی، منابع درخواست‌ شده را در مشهد با همکاری کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان ‌قدس‌ رضوی و در خارج از مشهد، از طریق پست به‌صورت رایگان در اختیار اعضا و مراکز متقاضی سراسر کشور قرار می‌دهد.
وظیفه‌دان با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ هزار منبع صوتی در کتابخانه گویای رضوی در دسترس مراجعان قرار دارد، تصریح کرد: علاوه بر اهدا و تبادل منابع با کتابخانه‌ها و مراکز ویژه نابینایان، از ابتدای سال جاری افزون بر پنج هزار عنوان کتاب صوتی توسط مراجعان این کتابخانه، در محل استفاده یا به امانت گرفته شده است.
وی این کتابخانه را یکی از کتابخانه‌های وابسته به آستان ‌قدس‌ رضوی در مشهد معرفی کرد که با فراهم‌آوری تجهیزات ویژه نابینایان و کتاب‌های چاپ بریل و صوتی، به جامعه نابینایان و کم‌بینایان خدمت ارائه می‌دهد.
رئیس کتابخانه گویای رضوی اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات این کتابخانه، تقویت منابع دیگر مراکز ویژه نابینایان و کم‌بینایان در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور است که در این راستا پیوسته منابع مورد نیاز این مراکز را تأمین می‌کند.
گفتنی است با توجه به فراهم ‌بودن فضای مناسب، سهولت دسترسی و سکونت تعداد بیشتری از کم‌بینایان و نابینایان مشهد در منطقه طلاب، کتابخانه گویای رضوی سال ۱۳۸۳ در مکان کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) تأسیس شد و در حال حاضر، همه روزه جز ایام تعطیل از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۹:۳۰ به اهالی کتاب به‌ویژه نابینایان و کم‌بینایان، خدمات‌رسانی می‌کند.
منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/
http://qudsonline.ir/
yon.ir/۰۵dSl

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.