خوزستان- حسن جرفی گفت: ۴۰ هزار دانشجو معلم امسال جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند،  که این میزان کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و مهارت آموزان ماده ۲۸ را دربر می‌گیرد.

امسال ۴۰ هزار دانشجو معلم، جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند/ مشکل اساسی آموزش و پرورش کمبود معلم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن جرفی، سرپرست امور دانشگاه های فرهنگیان استان خوزستان، در نشست خبری که به مناسبت نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم با اهالی رسانه ها و خبرگزاری ها صبح امروز (۲۷ آذر) برگزار شد، گفت: دانشگاه فرهنگیان با وجود تاکید رهبر انقلاب اسلامی به درستی معرفی نشده و این در حالی است که مزیت‌های بهتری نسبت به دیگر دانشگاه ها دارد، دانشگاه فرهنگی مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سطح کشور را بر عهده دارد و حمایت از این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تمامی نیاز انسانی آموزش و پرورش را تأمین کنیم.

دانشجوی فرهنگیان با حکم کارگزینی و حقوق

جرفی افزود: در دانشگاه فرهنگیان دانشجو بلافاصله بعد از  پذیرش حکم کارگزینی گرفته و مشمول حقوق می شود، بنابراین ظرفیت های زیادی برای استفاده از این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حضور یکساله مدیریت جدید، ظرفیت دانشجو از ۳ هزار به ۲۵ هزار نفر افزایش یافته که ردیف حقوقی نیز دارند و این در شرایطی است که پیش از این قرار بود بسیاری از مراکز تربیت معلم مثل شیخ انصار دزفول تعطیل شوند، اضافه کرد: از دیگر فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان می توان تدوین مقالات مرتبط و همچنین مصاحبه عمیق با صاحب‌نظران، تاسیس کتابخانه تخصصی تربیت معلم و انتشار تجربیات تطبیقی مرتبط با تربیت معلم تاکید کرد.

سرپرست امور دانشگاه های فرهنگیان استان اذعان کرد: از میزان جذب دانشجو معلم کنکور سراسری امسال، ۴۰ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.  که این میزان کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و مهارت آموزان ماده ۲۸ را دربر می گیرد.

مطالعه تطبیقی تربیت معلم با سایر کشورها برای اصلاحات

وی از تغییرات دیگر این مرکز، اخذ ۱۰۲ هیات علمی جدید، تقویت پژوهش، مطالعه تطبیقی تربیت معلم با سایر کشورها برای اصلاحات برای راهبردی مناسب را نام برد.

جفری چشم انداز اساسی آموزشی را برآوردن نیاز به معلم دانسته و اظهار کرد: مشکل اساسی آموزش و پرورش، کمبود معلم است، سالانه جمع کثیری از افراد شاغل در آموزش و پرورش بازنشست می‌شوند که برای تأمین این خلأ، ‌ نیازمند تربیت مداوم نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان هستیم.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.