خراسان شمالی- غلامحسین ساقی گفت: شهرداری های استان ۱۵۴ فقره انشعاب آب فضای سبز دارند که برای جلوگیری از مصرف آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز باید جمع آوری شوند.

انشعاب‌های آب فضای سبز شهری استان برچیده می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، مهندس غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شهرداری های استان ۱۵۴ فقره انشعاب آب فضای سبز دارند که برای جلوگیری از مصرف آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز باید جمع آوری شوند.
وی اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۱۸۰ فقره انشعاب فضای سبز شهرداری های استان شناسایی شد که در سال جاری ۲۴ فقره از این تعدادجمع آوری و ۲ فقره نیزتغییر کاربری داده شد؛ هنوز ۱۵۴ فقره انشعاب دیگر باقی مانده است که بر اساس مصوبه شورای عالی آب، باید نسبت به برچیدن آن اقدام شود؛ طبق مصوبه این شورا، باید آب مصرفی فضای سبز از شبکه آب آشامیدنی جدا باشد.
ساقی درباره شناسایی انشعاب های غیر مجاز آب در شهر های استان نیز گفت: در هشت ماهه سال جاری ۸۳ مورد انشعاب غیر مجاز شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی شده است و در برخورد با انشعاب های غیر مجاز، علاوه بر قطع انشعاب، اعمال جریمه و دریافت خسارت افراد خاطی به مراجع قانونی ارجاع داده می شوند .
ساقی افزود: برای رسیدگی بهتر به تخلفات آب، نیاز است شعبه ویژه آب در دادگستری دایر شود که در این زمینه پیگری هایی انجام شده و امید است با ایجاد این شعبه، سرعت رسیدگی به این پرونده ها با سرعت و دقت بالاتری انجام پذیرد .
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.