رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت:اگر بودجه شهرداری مناسب باشد و بتواند یارانه به حمل و نقل عمومی بدهد مشکلی نیست.

سال آینده بلیت اتوبوس درمشهد گران نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی شهر بهشت که از صدای خراسان رضوی با موضوع روز حمل و نقل برگزار شد، گفت: فعلا خبری از افزایش قیمت نیست. اما واقعیت این است که اگر قرار باشد حمل و نقل عمومی خوب و مناسب داشته باشیم، باید بپذیریم شهروندان بخشی از هزینه‌های حمل ونقلی را بپردازند. در غیر این صورت اگر قرار باشد افزایشی صورت نگیرد، این امر بر کیفیت خدمات تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: اگر بودجه شهرداری مناسب باشد و بتواند یارانه به حمل و نقل عمومی بدهد مشکلی نیست. اما بخش خصوصی برای تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد به موضوع قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: نرخ فرآورده‌های سوختی باعث شده اکثر منابع قاچاق شود. ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه سوخت پرداخت می‌شود، این در حالیست که ۶۰ میلیارد آن نصیب قاچاق کنندگان سوخت میشود و ۱۰ میلیارد آن نصیب قشر ضعیف جامعه می‌شود و مابقی در اختیار دهک‌های پردرآمدقرار می‌گیرد.

بهاروند افزود: مادامی که سوخت در کشور ارزان است، در جاهایی که ضرورت ندارد از وسیله شخصی استفاده می‌شود و ضرورت دارد نرخ سوخت به صورت واقعی استفاده شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن اتوبوسرانان تصریح کرد: در شورا لوایحی مورد بررسی قرار می‌گیرد که از سوی شهرداری ارجاع می‌شود. اما در یکسال گذشته لایحه‌ای در این خصوص ارجاع نشده است.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.