خراسان شمالی- غلامحسین ساقی گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری در دو محور تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی و همچنین جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب به فعالیت می پردازد، که خوشبختانه در سالهای اخیر در هر دو اقدامات ارزنده ای انجام گرفته است.

حفر ۱۶ حلقه چاه آب شرب در خراسان شمالی

مهندس غلامحسین ساقی مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: جهت تامین آب شرب شهروندان خراسان شمالی ۱۶ حلقه چاه از ابتدای سال جاری تا کنون حفر شد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری در دو محور تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی و همچنین جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب به فعالیت می پردازد، که خوشبختانه در سالهای اخیر در هر دو اقدامات ارزنده ای انجام گرفته است.

ساقی اظهار داشت: در تابستانی امسال، علی رغم اینکه در خیلی از نقاط کشور شاهد قطعی آب در مناطق شهری و روستایی بودیم اما در هیچ جایی از شهرهای استان قطعی آب بلند مدت و ادامه دار نداشتیم که این امر حاصل تلاش شبانه روزی پرسنل این شرکت در مدیریت شبکه و مخازن ذخیره آب بود،در حالیکه در تابستان سال جاری شاهد قطعی برق  نیز بودیم که تاثیر مستقیمی بر ایستگاههای پمپاژ و چاه ها داشت.

ساقی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی ۲ سد از ۳ سد استان، بیدواز در اسفراین و بارزو در شیروان که بخشی از آب شرب شهروندان این شهر ها را تامین می کرد از مدار بهره برداری خارج شد گفت:  همین امر باعث  تغییر رویکرد در تامین آب پایدار از منابع زیر زمینی، که نسبت به منابع سطحی پایدار ترند، شد و حفر ۲۴ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که این رقم در حال حاضر به ۲۷ حلقه چاه افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای تاریخ شروع آبرسانی به شهر های استان (سال ۱۳۴۲)، تا ابتدای سال جاری، ۸۸ حلقه چاه حفر شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: اما از ابتدای سال جاری  از ۲۷ حلقه چاه برنامه ریزی جهت حفر ۱۶ چاه حفر شده که ۳ چاه به طور کامل تجهیز و وارد مدار بهره برداری شده و مابقی نیز در حال انجام تجهیز، اجرای خط انتقال و برق رسانی است که به لحاظ عملکردی در سال جاری نسبت به سنوات گذشته شاهد رشد ۱۸ درصدی بوده ایم.

ساقی در پایان افزود: در حالیکه اجرای این پروژه نیازمند ۷۰ میلیارد اعتبار بود، اما با توجه به اهمیت این پروژه، منتظر تخصیص اعتبار و سپس شروع علمیات؛ نبودیم بلکه همزمان با شروع عملیات کار پیگیری جذب اعتبارات از استان و وزارت نیرو و شرکت مهندسی در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.