رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی گفت:انتقال آب نیازمند بازه زمانی ۱۵ ساله بوده و آب ورودی‌ای که قرار است با این انتقال به مشهد برسد ۷۵۰ میلیون متر مکعب است.

انتقال ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به خراسان درد کشاورزان را دوا نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین ، محمدعلی قنادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: دوره جدید مدیریتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی از یک ماه و نیم قبل آغاز شده است و رویکردمان در دوره جدید مدیریتی این سازمان افزایش تعامل و همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی بوده است.

وی  تصریح کرد: پس از ۱۶ سال فردی خارج از بدنه دولت بود و برای اولین بار جوان‌ترین رئیس دوره‌های مختلف آن هم از بخش خصوصی و غیردولتی انتخاب شده است و تمام تلاشمان ایجاد فضای کسب و کار پایدار بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه تجربه، تخصص، تدبیر، تعامل و توکل ۵ شاخصه اصلی دوره مدیریتی جدید این سازمان بوده است، گفت: حضور کارشناسان و نخبگان در این مجموعه را داریم و همکاری مستمری با دانشگاه‌ها، جهاد کشاورزی و دیگر مجموعه‌ها داریم و به فرموده مقام معظم رهبری حوزه کشاورزی نقش ویژه‌ای در تامین سفره سالم و حفظ سلامت جامعه دارد و عمل به این مهم در دستور کار مسئولان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی قرار گرفته است.

قنادزاده افزود: ۲۲ درصد سهم اشتغال کشور بوده و این عدد در استان و مشهد بیش از این میزان بوده و حتی در برخی شهرستان‌ها تا ۴۰ درصد هم رسیده است و ۱۷ هزار ۵۵۰ نفر در ۱۶ گرایش مختلف کشاورزی در سامانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند و به عضویت این مجموعه در آمده‌اند.

وی تصریح کرد: به دنبال ایجاد شبکه اعتماد در میان دو گروه کشاورزان و بهره‌برداران هستیم و اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی بوده است و در سطح استان ۲۹ نماینده در ۲۸ شهرستان خراسان رضوی داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه اعضای این سازمان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند، گفت: اهداف ما در ایجاد خدمات رفاهی مستمر و شایسته و کسب و کار ثابت و پایدار بوده و در خصوص تقویت مباحث فنی رشته‌های گلخانه‌ای و علوم دام از تجربه کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بهره‌مند شدیم و حتی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده‌ایم.

قنادزاده افزود: یک سوم جمعیت شهر مشهد که معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوده حاشیه‌نشین هستند و در تلاش هستیم امتیازات ویژه‌ای هم برای کسانی که مهاجرت معکوس از شهر به روستا را دارند تا مشکلات و آسیب‌های موجود در مناطق حاشیه شهر هم کاهش یابد.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در سال گذشته ۴۸۷ مورد موافقت اصولی، پروانه ساخت و پروانه بهره‌برداری صادر کرده است که طبق رتبه‌بندی‌ها در رتبه سوم کشور قرار دارد و تنها استانی هستیم که پروانه دام روستایی را صادر کرده است و شاهد رشد قابل توجهی در اشتغال روستایی و ماندگاری روستائیان در روستاهای محل سکونتشان بودیم و در حوزه اشتغال هم همکاری مستمری با فارغ‌التحصیلان کشاورزی داریم و به‌طور مثال در حوزه دام ۱۵۰ ناظر همکاری دارند؛ همچنین در بحث ابطال‌ها هم عددش تک‌رقمی بوده و پائین‌ترین آمار کشور را در این خصوص داشته‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سیاست‌گذار بخش اشتغال دولت و وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: ما به عنوان نیرویی محرک در مسیر حرکت بهتر دولت و وزارتخانه مربوطه در حوزه اشتغال گام برداریم و در مجموعه خود نخبگان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را پرورش می‌دهیم و با وجود بحران خشکسالی و کم‌آبی رتبه نخست کشور در تولیدات کشاورزی و دامی بوده‌ایم.

قنادزاده افزود: کاهش نرخ بهره‌وری در استان نگران‌کننده بوده و به‌طور مثال در بحث گندم توناژ ۱۰ تنی به ۳.۵ تن کاهش یافته است، آن هم در شرایطی که انتظار رسیدن به ۱۲ تن را داشتیم و متاسفانه افزایش مشکلات و عدم رسیدگی مناسب کاهش بهره‌وری را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: توان خود بر افزایش توانمندی مسئولان فنی، کشاورزان و دامداران متمرکز کرده‌ایم و نسبت به تقویت این گروه‌ها در جهت تحقق افزایش بهره‌وری اهتمام ویژه ورزیده‌ایم.

مخالف انتقال آب از دریای عمان به خراسان هستم

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه مخالف انتقال آب از دریای عمان به خراسان هستم، گفت: این موضوع نیازمند بازه زمانی ۱۵ ساله بود و آب ورودی‌ای که قرار است با این انتقال به مشهد برسد ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده و عدد بالایی نیست، آن هم در شرایطی که ۷ میلیارد متر مکعب نیاز آبی بخش کشاورزی استان است و از این میزان ۲۲۰ میلیون متر مکعب آن نیاز مصارف خانگی بوده است.
 
قنادزاده افزود: یکی از مجموعه‌هایی که ارتباط خوبی با مدیران آن داریم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بوده، مجموعه‌ای در گذشته گلایه‌مندی‌هایی به جهت عدم عملکرد مطلوب در حوزه کشاورزی نسبت به ۳ حوزه کاری دیگر این اتاق وجود داشت؛ اما خوشبختانه در دوره مدیریتی جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ارتباط خوبی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و رئیس کمسیون کشاورزی این اتاق برقرار کرده‌ایم و در گام نخست این همکاری‌های جدید همایش ملی مدیریت آب در شرق کشور را با حضور مقامات ملی و استانی در روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۹۷ و از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در تالار اجتماعات ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.