حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به بررسی فواید عسل و نقش آن در درمان سرماخوردگی پرداخته اند.

درمان سرماخوردگی با مصرف عسل

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: برای اینکه در فصل زمستان دچار سرماخوردگی نشوید، هر روز یک لقمه از عسل میل کنید.

عسل یکی از پاکیزه ترین و کامل ترین غذاها است، دارای بسیاری از املاح، شامل اکثر فلزات و دربردارنده تمام ویتامین هایی است که تاکنون کشف شده و بسیاری از بیماری ها را شفا می دهد، ارزان بلکه رایگان در دسترس انسان قرار گرفته است.( البته در دوران قدیم).

آهن عسل مرض کم خونی را معالجه می کند، فسفر و کلسیم آن امراض استخوانی را مداوا می کند، قند کامل آن در رشد و نیرو اثر معجزه آسائی دارد، قلب را تقویت می کند، فشار خون را منظم می کند و برای بیماران قندی مضر نیست.

در مورد امراض ریه، کبد، زخم روده ومعده، ناراحتی های عصبی، درمان صفرا و یرقان، تنظیم مجاری ادرار و  کلیه خدمات گرانبهائی ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: دانه هلیله و تقویت حافظه

عسل در مورد سرماخوردگی نیز سودمند است، اگر پیش از ابتلا به سرماخوردگی مداوم عسل مصرف شود از ابتلا به آن پیشگیری کرده و چنان چه پس از سرماخوردگی مصرف شود، به واسطه خاصیت رادیواکتیوی آن و تشعشات کهربایی، سرماخوردگی و انواع تبهای آن را نابود می کند.

عسل نیز دارای نشانه هایی است که با آن ها سود و زیانش از هم شناخته می شود، عسلی که بوئیدن آن عطسه ایجاد کند و آن هایی که خوردنش گلو را می سوزاند از نشانه های عسل نامرغوب است که این نوع عسل بلکه به نوعی سم و کشنده است؛ عسل یکی از سالمترین خوراکی ها است به شرطی که از اول سالم به عمل آمده باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.