محمد جواد جمالی گفت: اینکه بسیاری از رسانه ها بر بستن تنگه هرمز مانور می دهند بیشتر به دنبال سو استفاده خود از این  هستند، منتهی یکی از گزینه های ما برای مقابله با اقدامات و توطئه های دشمنان بستن تنگه هرمز است اما گزینه اول نخواهد بود.

یکی از گزینه‌های ایران برای مقابله با توطئه‌های دشمنان بستن تنگه هرمز است

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین در واکنش به زمزمه های بستن تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اقدامات توطئه های دشمنان، اظهار داشت: ما در سخت ترین شرایط دوران جنگ تحمیلی نیز تنگه هرمز را نبستیم زیرا آن زمان نفت مان صادر می شد. رئیس جمهور هم اعلام کردند که در صورت دشمنی برخی دولت ها مبنی براینکه نگذارند نفت ایران صادر شود، اظهار کردند که در اینصورت اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند از ترانزیت نفت  دیگر کشورها هم از طریق این تنگه جلوگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:  اینکه بسیاری از رسانه ها بر بستن تنگه هرمز مانور می دهند بیشتر به دنبال سو استفاده خود از این  هستند، درحالیکه جمهوری اسلامی بسیار خویشتن دار و اهل تعامل با سایر دولت هاست، منتهی یکی از گزینه های ما برای مقابله با اقدامات و توطئه های دشمنان بستن تنگه هرمز است اما گزینه اول نخواهد بود.

محمد جواد جمالی در ادامه تصریح کرد: حقوق بین الملل نیز برای دولتی که بر تنگه ها مشرف است حقوق خاصی می باشد چنانچه درباره کانال سوئز هم اینچنین است. مسلما اینگونه نیست که کشورمان نتواند از جایی که تحت تملک آن است نتواند نفت خود را صادر کند اما سایر دولت ها بتوانند به راحتی در آن تردد داشته باشند .

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور با اظهارات خود درباره بستن تنگه هرمز، در واقع جواب یاوه گویی های ترامپ را داده است نه اینکه ما بخواهیم شروع کننده چنین مباحثی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.