گیلان- حبیب جهانساز گفت:‌ ردیف اعتباری خرید تضمینی برگ سبز چای از بودجه سال آینده حذف نشده و به قوت خود باقی است.

ردیف خرید تضمینی برگ سبز چای از بودجه ۹۸ حذف نشده ‌است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان چای کشور،حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: ردیف اعتباری که دولت هر ساله برای خرید تضمینی برگ سبز چای در نظر می‌گرفت نه تنها حذف نشده است بلکه تأمین اعتبار لازم جهت خرید محصول باغات چای شمال در لایحه بودجه سال آینده همچنان لحاظ شده است.

رئیس سازمان چای کشور ضمن رد خبر حذف ردیف اعتباری خرید تضمینی برگ سبز چای توسط دولت از پرداخت اعتبارات آن به صورت تجمیعی خبر داد و بیان کرد: دولت امسال به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار خرید تضمینی محصولات کشاورزی را به صورت تجمیعی پرداخت می‌کند.

جهانساز به نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که این روزها در میان کشاورزان به‌ویژه چایکاران شمالی ایجاد شده است اشاره کرد و عنوان کرد: چایکاران شمالی به هیچ عنوان نباید در مورد خرید برگ سبز چای نگرانی خاصی داشته باشند زیرا خرید تضمینی سال آینده نیز ادامه دارد.

وی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سازمان چای کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات خوبی را برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی منظور کرده است که تخصیص اعتبار یاد شده برای محصول چای شمال یکی از آن ردیف‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه دولت قدرالسهم خود را در ماه‌های گذشته به طور صد در صدی پرداخت کرده است عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۱۶ میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان از کل مطالبات چایکاران پرداخت شده است و مابقی مبالغ باقیمانده نیز به‌زودی به حسابشان واریز می‌شود.

جهانساز در تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران نیز افزود:‌ در تاریخ ۲ دی مبلغ ۴۸۱ میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از ۹۵ درصد از قدرالسهم خود را به چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور در مورد زمان پرداخت غرامت خشکسالی و سرمازدگی به کشاورزان چایکار شمالی تصریح کرد: کارشناسان سازمان چای بررسی‌ها و برآوردهای لازم را از سطح باغات چای انجام دادند بنابراین در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت مبالغ خسارت به چایکاران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.