کارگاه آموزشی و پژوهشی تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

کارگاه تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان توسط حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی یساقی، دبیر اجرایی کارگاه تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان، اظهار داشت: تاریخ شفاهی قدمت زیادی در تاریخ معاصر ایران ندارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است؛ می‌توان گفت حوزه هنری انقلاب اسلامی اولین مرکز حرفه‌ای برگزاری کارگاه‌های ثبت و ضبط خاطرات با عنوان تاریخ شفاهی است. در این راستا حوزه هنری از  آغاز  تشکیل تا امروز، پیگیر این مهم بوده و در علم تاریخ شفاهی، کارکرد و تولید آثار مرتبط با آن به بالندگی رسیده است.

وی افزود: کارگاه آموزشی، پژوهشی تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان، اولین کارگاه در این زمینه است و حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی به عنوان برگزارکننده این کارگاه علمی و آموزشی، تمامی جوانب تاریخی و پژوهشی جبهه مقاومت افغانستان را از زمان جنگ داخلی افغانستان و اشغال نظامی تا حماسه مدافعان حرم در سوریه، در برنامه این کارگاه لحاظ کرده و در زمستان ۹۷  اجرا می‌کند.

دبیر اجرایی کارگاه تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان درباره هدف برگزاری این کارگاه گفت: حوزه هنری خراسان رضوی درصدد است به عنوان آغازگر این حرکت، نخستین برنامه آموزشی، پژوهشی و علمی در زمینه تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان را  با توان علمی و تربیت پژوهشگر جوان  به سرانجام مطلوب برساند.

یساقی خاطرنشان کرد: کارگاه تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان در دفتر فارسی زبانان حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و با نظارت حوزه هنری برگزار می‌شود. بیشترین فعالیت دفترفارسی زبانان حوزه هنری در زمینه موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی مهاجران  افغانستان است و برنامه‌های ادبی، علمی و فرهنگی مختلفی در این دفتر برای مهاجران افغانستانی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که خروجی کارگاه همراه با تولید باشد، تصریح کرد: تولیدات کارگاه در زمینه تاریخ‌نگاری موضوعی و فردی است و آزمونی  برای  سنجش دانش‌پذیری و توانایی هنرجویان در سه سطح مقدماتی، متوسط و عالی در نظر گرفته می‌شود تا در نهایت شاهد یک خروجی خوب و مطلوب از هنرجویان مستعد برای تولید آثار متعهد در دفتر فارسی زبانان حوزه هنری و جبهه مقاومت افغانستان باشیم.

دبیر اجرایی کارگاه تاریخ شفاهی جبهه مقاومت افغانستان ادامه داد: ثبت نام از ششم دی ماه آغاز شده و تا پانزدهم دی ماه در دفتر فارسی‌زبانان حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی واقع در کوی طلاب، بین امت ۲۰ و ۲۲ ادامه دارد. تاریخ شروع کارگاه متعاقباً اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.