معاون علمی رئیس جمهور با حضور در دانشگاه فردوسی از چند مرکز پژوهشی در این دانشگاه بازدید کرد.

معاون علمی رئیس جمهور از مراکز پژوهشی دانشگاه فردوسی بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین ، سورنا ستاری صبح دوشنبه در سفر یک روزه به مشهد با حضور در دانشگاه فردوسی این شهر از مراکز علمی و پژوهشی این دانشگاه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این مجموعه ها قرار گرفت. 

وی با حضور در پژوهشکده هوا خورشید به عنوان یکی از مراکز تحقیق و تولید توربین های بادی  در جریان روند اقدامات انجام شده در این مجموعه قرار گرفت و سپس از مرکز توسعه فناوری های پیشرفته دانشگاه فردوسی بازدید کرد. 

دکتر علی پوررضادر حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی در چند بخش فعالیت دارد که یکی از مهمترین آنها حضور شرکتهای تحقیق و توسعه در بخش صنعت و نیز شرکتهای دانش بنیان است.

رئیس مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی افزود: این شرکتهای فعال در بخش صنعت با حضور در مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی دیگر نیازی به خرید تجهیزات و آزمایشگاه ندارند و می توانند با استقرار در این مرکز از تجهیزات آزمایشگاهی آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ شرکت تحقیق و توسعه صنایع در این مرکز مستقر شده اند ضمن اینکه چندین شرکت خودروساز نیز در حال استقرار هستند و مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه را به معنای واقعی محقق و میسر کرده است.

پوررضا گفت: شرکتهای مستقر در این مرکز می توانند از طرحهای پژوهشی ارائه شده توسط دانشجویان استفاده کرده و در صورت نیاز دانشجوی ارائه دهنده طرح را نیز بکار گیرند.

ستاری قرار است در ادامه برنامه های امروز خود از چند شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری مشهد بازدید و در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز شرکت کند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.