نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار تأمین مالی حمایت از کالای ایرانی را تعیین کردند.

 ساز و کار تأمین مالی حمایت از کالای ایرانی توسط مجلس مشخص شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 11دی) پارلمان و در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با اکثریت آراء، ماده (7) این طرح را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس در این جلسه، ماده (7) طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را از مجموع 230 نماینده حاضر، با 174 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع را تصویب کردند.

در متن ماده (7) طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به‌ منظور فراهم کردن ساز و کار تأمین مالی، معطوف به استفاده حداکثر از توان داخلی کشور آمده است:

الف- دستگاه‌های موضوع ماده (2) و پیمانکاران آنها در اجرای طرح‌ها ‌مجازند تأمین مالی قرارداد خرید کالاها و خدمات از شرکت‌های ایرانی یا مشارکت ایرانی- خارجی را از طریق نظام بانکی به‌ صورت ارزی انجام دهند.

ب- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، شرایط زیر را برای بانک‌های عامل فراهم کند:

1- گشایش اعتبار ارزی ( به‌صورت قابل تقسیم و یا اتکایی)، به درخواست دستگاه‌های موضوع ماده (2) و در مراحل بعدی، پیمانکاران اصلی و فرعی توسط بانک‌های عامل به نفع شرکت‌های ایرانی یا مشارکت ایرانی-‌خارجی طرف قرارداد.

2- اجازه استفاده از ارزی که توسط شرکت‌های ایرانی یا مشارکت ایرانی- خارجی در پیمان‌ها و قراردادهای ارزی یا ارزی - ریالی مربوط، اعم از پیمان‌ها و قراردادهای بخش دولتی یا غیردولتی حاصل می‌شود برای واردات کالاها و خدمات مورد نیاز طرح.

3- ساز و کار روش تأمین مالی مقید را طراحی و به بانک‌ها ابلاغ نماید، بانک‌های تخصصی دولتی و تجاری موظف به اجرای این روش هستند.

تبصره - صندوق توسعه ملی مکلف است روش تأمین مالی مقید را در چارچوب قانون و ضوابط قانونی خود اجرایی کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.