خراسان شمالی- علی زاهدی نیا گفت: در۹ ماهه نخست سال گذشته ۷هزار و ۳۹۳ ازدواج و هزار و ۴۵۷ واقعه طلاق در استان به ثبت رسید.

ثبت ۶هزار و ۹۱۹ ازدواج در استان خراسان شمالی

علی زاهدی نیا مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: طی۹ ماهه نخست سال جاری تعداد شش هزار و ۹۱۹ واقعه ازدواج با نرخ ۹.۸ رویداد به ازای هر هزار نفر به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل با ثبت هفت هزار و ۳۹۳ رویداد و نرخ ۱۰.۵ رویداد به ازای هر هزار نفر بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد هزار و۵۶۰ رویداد طلاق با نرخ ۲.۲ در ۹ ماهه نخست سال جاری در استان خراسان به ثبت رسید که این آمار در مدت مشابه سال قبل با ثبت هزار و  ۱۴۵۷ رویداد و نرخ ۲.۱ بوده است.

زاهدی نیا گفت: سه گروه سنی که بیشترین ازدواج ثبت شده طی ۹ ماهه سال جاری بر حسب گروه سنی زوج به خود اختصاص داده اند به ترتیب مربوط به گروه های سنی  ۲۰-۲۴ سال با دو هزار و ۷۳۵ رویداد، ۲۵-۲۹ سال با دو هزار و ۹۵ رویداد و ۳۰-۳۴ سال با ۸۰۴ رویداد یافته است.

وی ادامه داد: همچنین برحسب گروه سنی زوجه بیشترین تعداد ازدواج ثبت شده مربوط به گروه های سنی ۱۵-۱۹ سال با ثبت دو هزار و۴۰۲ رویداد ، ۲۰-۲۴ سال با ثبت ۱۶۵۹رویداد و ۲۵-۲۹ سال با ۹۵۳ رویداد ازدواج است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین طی این مدت میانگین سن مردان در ازدواج  های ثبت شده ۲۵.۵ سال که این میانگین در مناطق شهری ۲۵.۷ سال و در مناطق روستایی ۲۴ سال بوده است.

زاهدی نیا همچنین میانگین سن زنان در ازدواج های صورت گرفته در کل استان را در ۲۰.۶ سال که این میانگین در مناطق شهری ۲۰.۹ سال و در مناطق روستایی ۱۹.۳ سال عنوان کرد.

وی افزود: بیشترین طلاق  صورت گرفته بر حسب سه گروه سنی مردان مربوط به گروه سنی ۲۵- ۲۹ سال با ۴۳۱ مورد ، گروه سنی ۳۰-۳۴ سال با ۳۶۵ مورد و گروه سنی ۳۵-۳۹ سال با ۲۲۹ مورد و بیشترین طلاق صورت گرفته بر حسب سه  گروه سنی زنان مربوط به گروه سنی ۲۰ -۲۴ سال با ۳۴۹ مورد، گروه سنی ۲۵-۲۹ سال با ۳۴۶ مورد و گروه سنی ۳۰-۳۴ سال با ۲۴۴ مورد  بوده است .

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین طی این مدت میانگین سن مردان در طلاق های ثبت شده ۳۴.۶ سال که این میانگین در مناطق شهری ۳۴.۷ سال و در مناطق روستایی ۳۳.۹ سال و میانگین سن زنان در طلاق های صورت گرفته در کل استان در سن ۲۹.۶ سال که این میانگین در مناطق شهری ۲۹.۷ سال و در مناطق روستایی۲۸.۴ سال بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.